5p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Amíg mi azzal foglalkozunk, hogyan élednek újra a szállodák a Covid miatt, vagy mennek ismét tönkre a háború következtében, Amszterdamban a szakma jövőjéről tanácskoztak a turisztikai szakemberek. A jövő egyértelműen a digitalizációé, és tudomásul kell venni, hogy az a fajta az alázatos, mégis baráti, személyes stílus, amely Agatha Christie Marple kisasszonyának kijutott, vagy éppen a Halál Velencében című filmben Aschenbach professzor kapcsolatáról szólt a recepcióval, a múlté. A digitalizációé a jövő, akár tetszik, akár nem.

A szállodáknak, kaszinóknak és üdülőhelyeknek érintésmentes mobil vendégkapcsolatokat kínáló Zaplox nevű  korszerű vállalkozás szintén részt vett a The Independent Hotel Show Amsterdam e heti rendezvényén. Amelynek fő témája, hogy miként alkalmazzák a butik- és luxusszállodai szegmensben a digitális vendégkapcsolati megoldásokat. Ezek lehetővé teszik az érintés nélküli be-és kijelentkezés, a mobilkulcsok, a digitális szállodai információk, a vendégkommunikációs tudnivalók, és még sok más fontos infóhoz való jutás kényelmét és szabadságát.

A Zaplox érintésmentes vendégmegoldásaiból álló portfoliójának célja, hogy támogassa a szállodatulajdonosok mindennapi munkáját, egyben azt, hogy gördülékenyebb és emlékezetesebb élményt nyújtsanak a vendégeknek. Ellentétben a hagyományos be- és kijelentkezési folyamattal, ahol a vendégeknek sorban kell állniuk a portán, hogy a személyzet valamelyik tagja segítse őket a be- és kijelentkezésben, vagy éppen a számla kifizetésében, a múlté. A turisták időt takarítanak meg azzal, hogy mindezt akár a saját mobiltelefonjukon is intézhetik. Minderre a vendég appokat tölthet fel, vagy egy önkiszolgáló kioszkot használhatnak a hallban. Így kevesebb időt kell sorbanállással tölteniük, ehelyett a szálloda által kínált egyedi élményeket élvezhetik, persze jó pénzért - a szisztéma tehát igen jövedelmező a létesítmény számára is.

A Guest App segítségével a vendégek hozzáférhetnek egy mobilkulcshoz, amely illik mind a vendégszobához, mind a szálloda egyéb szolgáltatásaihoz, például az edzőteremhez vagy a gyógyfürdőhöz. 

A mobilkulcs illik mind a vendégszobához, mind a szálloda egyéb szolgáltatásaihoz. Fotó: Depositphotos
A mobilkulcs illik mind a vendégszobához, mind a szálloda egyéb szolgáltatásaihoz. Fotó: Depositphotos

Ezen kívül a vendégek különféle szolgáltatást rendelhetnek, beszélhetnek a recepcióval, tudakozódhatnak a speciális ajánlatokról és promóciókról, illetve digitálisan megtekinthetik a szállodai információkat a hét minden napján, 24 órában az alkalmazáson keresztül - amellett persze, hogy ezt eddig is többnyire megtekinthették az internet segítségével. A szállodatulajdonos számára ez a letölthető alkalmazás új lehetőségeket kínál a kiegészítő szolgáltatások és a jövőbeni foglalások növelésére.

Üzemeltetési szempontból a lobbiban található önkiszolgáló kioszk forradalmasítja a szállodai személyzet napi munkáját, akik így most több időt fordíthatnak a szokásosnál nagyobb vendégélmény megteremtésére – állítják e módszer hívei. (Amellett persze, hogy csökkentik így az alkalmazottak számát, ami jelentős bérmegtakarítást jelent a szállodáknak.)

A szállodai szisztéma kidolgozói ezt persze másképpen látják:

„Különleges érzés, hogy végre újra találkozhatok az iparággal, és érezhetem azt a pulzust és izgalmat, amit a szállodatulajdonosok most tapasztalnak. Az Independent Hotel Show nagyszerű esemény a független üzemeltetőkkel való találkozásra, akik igyekeznek kiváló élményt nyújtani ezzel a kis plusszal” – mondja Even Frydenberg, a Zaplox vezérigazgatója.

„A digitális módszer mára a kínálat központi elemévé vált, ami azt jelenti, hogy a vendégek több lehetőséget kapnak arra, hogy megválaszthassák, mikor és hogyan kívánnak személyesen kapcsolatba lépni a személyzettel. A szálloda így az ügyfélszolgálat legfontosabb értéknövelő részleteire tudja helyezni a hangsúlyt, és  ezekre  összpontosíthat” – teszi hozzá.

A világ vezető luxus- és butikszállodái már felvették a kapcsolatot a  Zaplox-szal, mely az érintésmentes mobil vendégút és a kulcsfontosságú mobilszolgáltatások kiemelkedő piaci innovátora e globális iparágban. Karrierjük a Coviddal párhuzamosan ívelt felfelé.

A cég elsősorban Európában és Észak-Amerikában működik, és kulcsrakész platformot kínál a vendégek szállodai tartózkodásának lebonyolítására, a be- és kijelentkezési folyamat javítására, valamint a szobák mobilkulcsainak közvetlen kiosztására. Meggyőződésük, hogy a digitalizációé a jövő, mert így időt és költségeket takarítanak meg a partnerek, és ma már mindenki zsebében ott az okostelefon.

A be- és kicsekkolásnál való sorbanállás már a múlté. Fotó: Zaplox
A be- és kicsekkolásnál való sorbanállás már a múlté. Fotó: Zaplox

A szállodaipar és a vendéglátás nemzetközi szakértői szerint a vendéglátás a technológiai fejlődés terén többet ért el, mint az elmúlt tíz évben együttvéve, attól függetlenül, hogy az a Covidnak tudható-e be vagy sem. Nagyon gyorsan egy új korszakba léptünk, számos turisztikai és vendéglátó helyen a szolgáltatásokat  ma már digitális eszközökkel teljesítik, mindez a mobileszközök térhódítását jelzi.

A fogyasztók is vevők erre, hiszen az utóbbi időkben megszokták, hogy az ajánlatok „bárhol és bármikor elérhetők legyenek” , amit sem az idő, sem a helyszín nem korlátoz. 

A dolog persze nem most kezdődött. Hanem amikor robot köszöntött a portán, amikor kártyát kaptunk kulcs helyett, amikor nem kellett kitölteni értelmetlen és időpazarló módon bejelentési fecniket – és amikor megszoktuk, hogy a környék látnivalóira és közlekedési tudnivalóira, akár tetszik, akár nem, a mobiltelefonunkat kell használnunk. Az élőmunka, a személyes kapcsolat vált mára a legnagyobb luxussá.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!