5p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Amíg mi azzal foglalkozunk, hogyan élednek újra a szállodák a Covid miatt, vagy mennek ismét tönkre a háború következtében, Amszterdamban a szakma jövőjéről tanácskoztak a turisztikai szakemberek. A jövő egyértelműen a digitalizációé, és tudomásul kell venni, hogy az a fajta az alázatos, mégis baráti, személyes stílus, amely Agatha Christie Marple kisasszonyának kijutott, vagy éppen a Halál Velencében című filmben Aschenbach professzor kapcsolatáról szólt a recepcióval, a múlté. A digitalizációé a jövő, akár tetszik, akár nem.

A szállodáknak, kaszinóknak és üdülőhelyeknek érintésmentes mobil vendégkapcsolatokat kínáló Zaplox nevű  korszerű vállalkozás szintén részt vett a The Independent Hotel Show Amsterdam e heti rendezvényén. Amelynek fő témája, hogy miként alkalmazzák a butik- és luxusszállodai szegmensben a digitális vendégkapcsolati megoldásokat. Ezek lehetővé teszik az érintés nélküli be-és kijelentkezés, a mobilkulcsok, a digitális szállodai információk, a vendégkommunikációs tudnivalók, és még sok más fontos infóhoz való jutás kényelmét és szabadságát.

A Zaplox érintésmentes vendégmegoldásaiból álló portfoliójának célja, hogy támogassa a szállodatulajdonosok mindennapi munkáját, egyben azt, hogy gördülékenyebb és emlékezetesebb élményt nyújtsanak a vendégeknek. Ellentétben a hagyományos be- és kijelentkezési folyamattal, ahol a vendégeknek sorban kell állniuk a portán, hogy a személyzet valamelyik tagja segítse őket a be- és kijelentkezésben, vagy éppen a számla kifizetésében, a múlté. A turisták időt takarítanak meg azzal, hogy mindezt akár a saját mobiltelefonjukon is intézhetik. Minderre a vendég appokat tölthet fel, vagy egy önkiszolgáló kioszkot használhatnak a hallban. Így kevesebb időt kell sorbanállással tölteniük, ehelyett a szálloda által kínált egyedi élményeket élvezhetik, persze jó pénzért - a szisztéma tehát igen jövedelmező a létesítmény számára is.

A Guest App segítségével a vendégek hozzáférhetnek egy mobilkulcshoz, amely illik mind a vendégszobához, mind a szálloda egyéb szolgáltatásaihoz, például az edzőteremhez vagy a gyógyfürdőhöz. 

A mobilkulcs illik mind a vendégszobához, mind a szálloda egyéb szolgáltatásaihoz. Fotó: Depositphotos
A mobilkulcs illik mind a vendégszobához, mind a szálloda egyéb szolgáltatásaihoz. Fotó: Depositphotos

Ezen kívül a vendégek különféle szolgáltatást rendelhetnek, beszélhetnek a recepcióval, tudakozódhatnak a speciális ajánlatokról és promóciókról, illetve digitálisan megtekinthetik a szállodai információkat a hét minden napján, 24 órában az alkalmazáson keresztül - amellett persze, hogy ezt eddig is többnyire megtekinthették az internet segítségével. A szállodatulajdonos számára ez a letölthető alkalmazás új lehetőségeket kínál a kiegészítő szolgáltatások és a jövőbeni foglalások növelésére.

Üzemeltetési szempontból a lobbiban található önkiszolgáló kioszk forradalmasítja a szállodai személyzet napi munkáját, akik így most több időt fordíthatnak a szokásosnál nagyobb vendégélmény megteremtésére – állítják e módszer hívei. (Amellett persze, hogy csökkentik így az alkalmazottak számát, ami jelentős bérmegtakarítást jelent a szállodáknak.)

A szállodai szisztéma kidolgozói ezt persze másképpen látják:

„Különleges érzés, hogy végre újra találkozhatok az iparággal, és érezhetem azt a pulzust és izgalmat, amit a szállodatulajdonosok most tapasztalnak. Az Independent Hotel Show nagyszerű esemény a független üzemeltetőkkel való találkozásra, akik igyekeznek kiváló élményt nyújtani ezzel a kis plusszal” – mondja Even Frydenberg, a Zaplox vezérigazgatója.

„A digitális módszer mára a kínálat központi elemévé vált, ami azt jelenti, hogy a vendégek több lehetőséget kapnak arra, hogy megválaszthassák, mikor és hogyan kívánnak személyesen kapcsolatba lépni a személyzettel. A szálloda így az ügyfélszolgálat legfontosabb értéknövelő részleteire tudja helyezni a hangsúlyt, és  ezekre  összpontosíthat” – teszi hozzá.

A világ vezető luxus- és butikszállodái már felvették a kapcsolatot a  Zaplox-szal, mely az érintésmentes mobil vendégút és a kulcsfontosságú mobilszolgáltatások kiemelkedő piaci innovátora e globális iparágban. Karrierjük a Coviddal párhuzamosan ívelt felfelé.

A cég elsősorban Európában és Észak-Amerikában működik, és kulcsrakész platformot kínál a vendégek szállodai tartózkodásának lebonyolítására, a be- és kijelentkezési folyamat javítására, valamint a szobák mobilkulcsainak közvetlen kiosztására. Meggyőződésük, hogy a digitalizációé a jövő, mert így időt és költségeket takarítanak meg a partnerek, és ma már mindenki zsebében ott az okostelefon.

A be- és kicsekkolásnál való sorbanállás már a múlté. Fotó: Zaplox
A be- és kicsekkolásnál való sorbanállás már a múlté. Fotó: Zaplox

A szállodaipar és a vendéglátás nemzetközi szakértői szerint a vendéglátás a technológiai fejlődés terén többet ért el, mint az elmúlt tíz évben együttvéve, attól függetlenül, hogy az a Covidnak tudható-e be vagy sem. Nagyon gyorsan egy új korszakba léptünk, számos turisztikai és vendéglátó helyen a szolgáltatásokat  ma már digitális eszközökkel teljesítik, mindez a mobileszközök térhódítását jelzi.

A fogyasztók is vevők erre, hiszen az utóbbi időkben megszokták, hogy az ajánlatok „bárhol és bármikor elérhetők legyenek” , amit sem az idő, sem a helyszín nem korlátoz. 

A dolog persze nem most kezdődött. Hanem amikor robot köszöntött a portán, amikor kártyát kaptunk kulcs helyett, amikor nem kellett kitölteni értelmetlen és időpazarló módon bejelentési fecniket – és amikor megszoktuk, hogy a környék látnivalóira és közlekedési tudnivalóira, akár tetszik, akár nem, a mobiltelefonunkat kell használnunk. Az élőmunka, a személyes kapcsolat vált mára a legnagyobb luxussá.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!