2p

Ugrásszerűen megnőtt a jégkrém fogyasztása a rendkívüli meleg hatására. Mennyiségben 18, értékben 27 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben idén április-júliusban, mint a tavalyi hasonló időszakban, derül ki a Nielsen piackutató vállalt kiskereskedelmi indexéből. Mindössze négy hónap jégkrém-forgalma megközelíti a 11 milliárd forintot.

Jobban fogy

A kiskereskedelemben eladott mennyiség négy hónap alatt több mint 16 millió liter. A korábbiakhoz képest - értékben - emelkedett a pálcikás, tölcséres, szendvics, stb., összefoglaló néven impulz jégkrém részaránya, és meghaladta az eladások egyharmadát. A családi, nagy kiszerelésű hideg édességek részesedése majdnem kétharmad, a tendencia azonban enyhe csökkenést mutat.

A modern üzlettípusok a jégkrém fő beszerzési helyei. A nagyrészt diszkontot és szupermarketet egyesítő, 401 - 2500 négyzetméter eladóterű csatornára 43 százalék jutott a bolti értékesítésből, forintban számolva. A szóban forgó időszakban növekedett a bolttípus piaci súlya. A forgalomból a hipermarket 26 százalékkal részesedett, ami 3 százalékponttal kevesebb az előző évi, hasonló periódusnál.

A hagyományos (400 négyzetméteres és kisebb) boltok megőrizték 32 százalékos részesedésüket. Ugyanakkor a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe nem tartalmazza a szezonális árusítóhelyek, amelyek a nyári hónapokban például vízparton, üdülő övezetben vagy forgalmasabb utcákban hűtőkből kínálnak pálcikás, tölcséres és szendvics jégkrémet.

A diszkont kiemelkedő szerepe együtt jár a kereskedelmi márkák kedveltségével. Idén júliusban a mennyiségi eladások 41 százalékát vitték el a kereskedelmi márkás jégkrémek. A mutató ugyanakkora, mint a múlt év júliusi.

A fogyasztói átlagárak sajátosan alakultak az elmúlt időszakban. Idén júliusban egy liter családi jégkrém átlagosan 526 forintba került, ami 8 százalékkal haladja meg a tavaly júliusit.

Az impulz jégkrémnél egy darabra idén júliusban a Nielsen 130 forint fogyasztói átlagárat regisztrált, ami 4 százalékkal alacsonyabb, mint a múlt év hetedik hónapjában. Ebben a szegmensben különösen jelentős forgalom jut a kereskedelmi márkákra, amelyek árszínvonala jóval a gyártói márkás termékek alatt marad.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!