A kiskereskedelemben eladott mennyiség négy hónap alatt több mint 16 millió liter. A korábbiakhoz képest - értékben - emelkedett a pálcikás, tölcséres, szendvics, stb., összefoglaló néven impulz jégkrém részaránya, és meghaladta az eladások egyharmadát. A családi, nagy kiszerelésű hideg édességek részesedése majdnem kétharmad, a tendencia azonban enyhe csökkenést mutat.
A modern üzlettípusok a jégkrém fő beszerzési helyei. A nagyrészt diszkontot és szupermarketet egyesítő, 401 - 2500 négyzetméter eladóterű csatornára 43 százalék jutott a bolti értékesítésből, forintban számolva. A szóban forgó időszakban növekedett a bolttípus piaci súlya. A forgalomból a hipermarket 26 százalékkal részesedett, ami 3 százalékponttal kevesebb az előző évi, hasonló periódusnál.
A hagyományos (400 négyzetméteres és kisebb) boltok megőrizték 32 százalékos részesedésüket. Ugyanakkor a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe nem tartalmazza a szezonális árusítóhelyek, amelyek a nyári hónapokban például vízparton, üdülő övezetben vagy forgalmasabb utcákban hűtőkből kínálnak pálcikás, tölcséres és szendvics jégkrémet.
A diszkont kiemelkedő szerepe együtt jár a kereskedelmi márkák kedveltségével. Idén júliusban a mennyiségi eladások 41 százalékát vitték el a kereskedelmi márkás jégkrémek. A mutató ugyanakkora, mint a múlt év júliusi.
A fogyasztói átlagárak sajátosan alakultak az elmúlt időszakban. Idén júliusban egy liter családi jégkrém átlagosan 526 forintba került, ami 8 százalékkal haladja meg a tavaly júliusit.
Az impulz jégkrémnél egy darabra idén júliusban a Nielsen 130 forint fogyasztói átlagárat regisztrált, ami 4 százalékkal alacsonyabb, mint a múlt év hetedik hónapjában. Ebben a szegmensben különösen jelentős forgalom jut a kereskedelmi márkákra, amelyek árszínvonala jóval a gyártói márkás termékek alatt marad.
Menedzsment Fórum