Bár a gyárat nem zárják be, s azt ígérik, hogy oda más modelleket telepítenek (hivatalos döntés egyelőre nincs, de valószínűleg a Chevrolet valamelyik változatáról lehet szó), ez a lépés várhatóan mintegy 1400 munkahely felszámolását jelenti a mostani 4500-ból. Az Astra ugyanis a GM európai "sikerautója", tavaly majdnem félmilliót adtak el belőle a kontinensen. Így azután az új modell összeszerelő üzemeinek kiválasztása komoly anyagi tétet jelentett: a munkahelyek megőrzését, s emellett jelentős beruházásokat.
Az Astrát jelenleg a GM antwerpeni, bochumi (Németország) és Ellesmere Port-i (Anglia) gyáraiban készítik, míg az új változat e két utóbbi helyszín mellett a svédországi Trollhattan és a lengyelországi Gliwice gyártósorairól gördül majd le.
Belgiumban tavaly év végén hatalmas felháborodás fogadta a Volkswagen döntését. A szakszervezetek által meghirdetett sztrájk, valamint a politikusok közbeavatkozása nyomán (a belga kormány adókönnyítések ígéretével próbálta a németeket döntésük megváltoztatására bírni) annyit sikerült elérni, hogy a brüsszeli gyár a Golf helyett megkapta az Audi egyik modelljét, s így az akkori 5300-ból mintegy háromezer ember megőrizheti munkahelyét.
Az alapvető probléma azonban az, hogy a magas költségek miatt Nyugat-Európa az autógyártásban (is) nehezen tartja a versenyt a világ más részeivel. A belga sajtó már a Volkswagen bejelentése nyomán megkongatta a vészharangot: ha minden így megy tovább, az országban tíz éven belül megszűnik az autógyártás.