A Malév tőkeemelésére 13,75 milliárd forintot irányoz elő a 2011. évi költségvetési törvényjavaslat. A szöveg szerint a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. a 14,374 milliárd forintnyi, tulajdonosi jog gyakorlásával kapcsolatos kifizetésnek a "döntő hányadát a Malév Zrt. tőkehelyzetének rendezése miatt kényszerülhet felhasználni".
Legutóbb szeptember 24-én jelentették be, hogy részben hitelek tőkévé alakításával, részben készpénzzel összesen 14,7 milliárd forinttal a magyar állam megemeli a légitársaság jegyzett tőkéjét. Az 5,3 milliárd forint készpénzes tőkeemelést a költségvetés általános tartalékából teljesítették.
A magyar nemzeti légitársaság 2010 márciusában került ismét állami tulajdonba úgy, hogy 25,4 milliárd forint tőkeemeléssel 95 százaléknyi részvény birtokosa lett, míg a fennmaradó hányad az orosz állami Vnyesekonombank kisebbségi tulajdonában lévő AirBridge Zrt.-é maradt. Ebből 20,7 milliárd forint készpénz volt, a többi pedig adósság tőkévé alakítása. Még a Bajnai-kormány idején 2,16 milliárd forint tulajdonosi kölcsönt is kapott a Malév a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-től. Azóta, a szeptemberi bejelentés szerint az MNV a megfelelő likviditásának biztosítására további 5,7 milliárd forint hitelt nyújtott a légitársaságnak.
Júniusban Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter a parlamentben azt mondta: a következő két évben a tőkepótláson túl több mint 30 milliárd forintra lesz szüksége a Malévnak, amely tavaly 25 milliárd forint veszteséget könyvelt el.
Orbán Viktor miniszterelnök november elején tett kínai látogatása idején az MTI-nek beszámolt arról, hogy Chen Fenggel (Csen Feng), a Hainan Group elnökével tárgyalt egy magyarországi légitársaság létrehozásáról, illetve a Malév átalakításáról. A Hainan már a 2007 tavaszán zárult privatizációs folyamatban érdeklődött a Malév iránt, de végül nem tett ajánlatot a magyar nemzeti légitársaság megvásárlására.
MTI