Országosan mintegy 200 pénztárat érint a létszámleépítéssel együtt járó intézkedés - mondta a főigazgató. Az intézkedéseket a MÁV saját hatáskörben, a gazdaságossági megfontolások alapján hajtja végre, a jegyárusítást a jegyvizsgálók végzik majd a vonatokon. Az intézkedésre azért volt szükség, mert van olyan pénztár, amelynek a bekerülési költsége 3-3,5 millió forintra rúg évente, míg az éves bevétele alig több kétezer forintnál.
A főigazgató szerint Ausztriában és Németországban az egyszerűsített szolgálati megoldások olcsóbbá tették a szolgáltatást, és hozzájárultak a vasút megmaradásához. Ilyen megoldás a jegyet árusító kalauz, illetve a jegyvizsgáló nélkül közlekedő vonat a szezonális turistaforgalmat bonyolító vonalakon. Az utóbbinál a mozdonyvezetőtől lehet menetjegyet vásárolni és tájékoztatást is tőle kapnak az utasok.
Vizsy elmondta: a MÁV egyetlen vonalat sem szüntet meg az országban. Nem kerül sor tehát a Győr-Veszprém közötti vasútvonal megszüntetésére sem.
Vonatjáratok törlését viszont tervezik. A jelenleg napi háromezer személyszállító vonat 10 százalékáról, azaz mintegy 300 vonat megszüntetéséről tettek javaslatot a közlekedési tárcának. A MÁV 119 vonallal rendelkezik, ez az indítvány tehát vonalanként 2,5-3 vonatot jelent.
Azon járatoknak a megszüntetését javasolták, amelyek kihasználtsága a 10 százalékot sem éri el, s egy-egy járaton húsznál többen nem utaznak. A gazdasági tárca döntésének megszületését követően ezeket a változásokat a december 12-től érvényes menetrendben közzéteszik.
A Győr-Veszprém közötti vonalon egy Bakonyszentlászló és Veszprém között közlekedő esti vonatot és egy Győr-Székesfehérvár közötti hétvégi vonatot szándékoznak törölni.
(MTI)
200 pénztárat és 300 vonatot szüntet meg a MÁV
A MÁV Rt. ez évben és jövőre bezárja azokat a személyi pénztárakat, amelyek bevétele az állami támogatással együtt sem fedezi a fenntartás közvetlen költségeit - közölte szerdán Vizsy Ferenc, a MÁV Rt. személyszállítási üzletág főigazgatója.