A Marionnaud vezérigazgatója és főrészvényese, Marcel Frydman még a pénteki nap folyamán bejelenti, elfogadja-e a Hutchison által kínált összeget, amely 25 százalékos felárat jelent a drogérialánc utolsó tőzsdei jegyzésével szemben. Az üzlet nyélbeütése esetén a Hutchison-é lehetne a Marionnaud 1 200 üzletből álló európai hálózata, amely kiegészítené a cég meglévő hollandiai, belgiumi, lengyelországi, magyarországi, csehországi és nagy-britanniai érdekeltségeit.
Mint arról korábban a Les Echos című francia lap beszámolt, a Hutchison 2002-ben 1,3 milliárd euróért vette meg a holland Kruidvat kereskedőláncot, amely annak idején Európa harmadik legnagyobb drogéria-hálózatával rendelkeztt. Még ugyanabban az évben, a Kruidvat-üzlet részeként a Hutchison 40 százalékos részesedést szerzett a Rossmann drogérialáncban.
A Marionnaud megvétele „illeszkedhet ugyan az egészségmegőrző és szépségápoló termékekkel kereskedő vállalat portfóliája, bár a cégcsoport eddig inkább alsó kategóriás termékeket árult” – véli egy hongkongi elemző a Bloombergnek nyilatkozva. A szakértő szerint ez egy opportunista befektetés, amelynek valódi célja nem a hálózatbővítés, hanem a továbbértékesítés.
Menedzsment Fórum
346 millió eurót kínál a Marionnaud-ért a hongkongi milliárdos
A leggazdagabb ázsiai, Li Ka-Sing cége, a Hutchison Whampoa 346 millió eurót kínált a francia Marionnaud parfüméria-hálózataért, értesült szakszervezeti forrásból a Bloomberg.