Közel 40 000 hektoliter cidert gurítottak le a magyarok egy év alatt 2017. június és 2018 májusa között: 15 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. A vizsgált időszakban értékben mintegy három és fél milliárd forintot költöttünk almaborra, közel egyötödével többet, mint egy évvel korábban, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.
A cider viszonylag új szereplő a magyar piacon, ám hamar megtalálta a helyét a könnyed alkoholos italok között: mind értékben, mind mennyiségben kétszámjegyű növekedést produkált a kategória. A kiskereskedelemben elköltött három és fél milliárd forint több mint 90 százalékában az üveges kiszerelés fogyott, miközben a dobozos almaborok iránt jelentősen csökken a kereslet.
Magyar elnevezéséhez hűen valóban az alma ízesítésű cidereket emeljük le a polcból, 10-ből kilenc eladott almabor ilyen. Jócskán mögötte „kullog” a körte ízesítésű ital; az összes többi gyümölcsíz piaci részesedése sem értékben, sem mennyiségben nem számottevő (2 és 3 százalék).
Kiszerelések tekintetében tarol a 0,33 literes, tízből kilenc vevő ezt választja. „Futottak még” a 4 deciliteres formátumok. Tízből négy cidert a 2500 négyzetméteresnél nagyobb boltokban vásárolunk, ám a diszkontok sem panaszkodhatnak: az értékbeli eladások egyötöde náluk realizálódik.
A fogyasztás a nyári hónapokban ugrik meg, az egész éves forgalom több mint 40 százaléka ekkor jön össze. A legtöbben Budapesten és környékén fogyasztják az almabort, az országos fogyasztás több mint harmadát itt mérték.
A gyártói márkák mellett teszi le a voksát a magyar cider-fogyasztó, a kereskedelmi márkák mindössze egy százalékot tudnak kihasítani a piacból.