A vezető tájékoztatása szerint a társaság 300 millió forint értékű beruházás keretében új gyártósort vásárol és telepít egyik szolnoki telepére. Tervei megvalósításához az Új Széchenyi Terv keretében a Komplex vállalati technológia fejlesztés mikro-, kis- és középvállalkozások számára című pályázaton sikeres pályamunkája révén 100 millió forint vissza nem térítendő támogatásban részesült.
Táborszki András elmondta: az új profilt a vállalkozás fejlődése, működési palettájának kiszélesítése céljából kívánják létrehozni. A projektet 2012 végéig kell befejezni, ezt követően kültéri és beltéri festékekhez és egyéb építőipari termékekhez, például gipszkartonhoz alkalmazható metil-szilíciumgél hidrofóbizáló adalékanyagokat tudnak majd előállítani.
Az új tevékenységi körnek köszönhetően a kft. egy teljesen új célcsoport felé nyit, valamint a régióban negyven új munkahelyet hoz létre. A kibocsátandó termékek fő fogyasztói az építőanyagokat előállító vállalatok lesznek, de az adalékanyagokat kiskereskedelmi forgalomban is árusítják - tette hozzá a főmérnök.
A Specimpex Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 1999-ben alakult. A Céginfo adatai alapján a budapesti székhelyű cég több - köztük szolnoki - fiókteleppel rendelkezik. Főtevékenysége haditechnikai termékek (légijárművek, hajtóművek) export-importja, javítása, az azokkal kapcsolatos műszaki kiszolgálási, modernizálási és szaktanácsadási szolgáltatás. A cég tagja két magászemély mellett 2008 óta a limassoli székhelyű Zigie Resources Ltd. is.
A Specimpex Kft. neve 2004-ben egy ukrán gyártmányú, An-26-os típusú szállító repülőgép beszerzésekor vált az országos médiában ismertté. Akkor Csampa Zsolt MDF-es képviselő az állította, hogy "a 600 millió forint értékű repülőgép vásárlása nyilvánvalóan rossz üzlet volt, mivel nem Kijev-Budapest szállítással, hanem egy, a nyereségét nyilván rátevő, eredetileg jereváni, Cipruson bejegyzett off-shore cég közreműködésével történt. A Honvédelmi Minisztérium (HM) ezzel szemben úgy ítélte meg, hogy a lehető legjobb megoldással egy kiváló műszaki állapotban lévő, kevés repült órával rendelkező szállítógépet sikerült megvásárolni. A HM az An-26-os megvételét azzal is indokolta, hogy ehhez a géptípushoz a magyar légierő már rendelkezik javító és üzemeltető kapacitással.
MTI