A szocialista politikus elmondta, hogy a kabinetjében a városháza és a BKV vezetőivel soron kívüli egyeztetést tartottak a 4-es metró építése körül kialakult helyzetről.
A megbeszélésen egyértelművé vált, hogy a Bamco a teljesítésigazolással kapcsolatban minden kifizetésre vonatkozó, a szerződésben kikötött és rögzített feltételt felrúgott. A városháza és a BKV szakemberei szerint a közbeszerzési tender elnyerése érdekében vélhetően áron alul vállalta a Bamco az alagútépítést. Emiatt a szerződésben vállalt összkivitelezési árból esetleg már nincs a cégnek anyagi fedezete a pesti oldalon végzendő munkálatokra - jegyezte meg. Hagyó Miklós leszögezte, hogy a fővárosi önkormányzat nem engedhet a zsarolásnak.
A főpolgármester-helyettes kifejtette, hogy a Bamcóval zajló tárgyalások folytatására kérte a BKV vezetését. Ezeket az egyeztetéseket szigorúan a szerződés betűjének megfelelően kell majd folytatni. Még a látszatát is el kell kerülni annak, hogy bármilyen zsarolásnak enged a BKV. Megjegyezte, hogy egyidejűleg a szerződés felbontásának előkészítését is kérte a BKV vezérigazgatójától, ha netán mégsem vezetnének eredményre a tárgyalások. A politikus rámutatott: nem lehetséges az, hogy továbbra is fennmaradjon a fővárosiak érdekeit sértő, az építkezések környezetét veszélyeztető jelenlegi állapot.
Az MTI információi szerint kedden a Fővárosi Közgyűlés öt frakciójának és a főpolgármesternek a költségvetési egyeztetésén is szó lesz a 4-es metró építésével összefüggő kérdésekről. A találkozón várhatóan pártállástól független, egységes álláspontot alakítanak ki.
Az ügy előzménye, hogy a Bamco konzorcium irreálisan magas, közel 35 milliárd forintos többletkövetelést nyújtott be, miközben a teljes munkát a szerződés szerint hozzávetőleg 62 milliárd forintért kellene elvégeznie.