Az interbrand által összeállított listán az üdítőital-gyártó céget a Microsoft (61 milliárdos márkaértékkel) és az IBM (53,8 milliárd) követi. Az elmúlt évi listához képest a most közzétett rangsorban az IBM értéke némileg csökkent, miközben a Coca-Cola és a Microsoft értéke jelentősen nőtt.
A legnagyobb ugrást a iPod-dal a legnagyobbak közé visszatért Apple és az internet legnagyobb áruháza, az Amazon.com könyvelhette el. Előbbi márka 24 százalékkal, míg az e-kereskedő brandje 22 százalékkal ér többet, mint egy évvel korábban. Sikeres évet tudhat maga mögött a Yahoo! is, amelynek brandje a korábbiaknál 17 százalékkal ér többet.
A legnagyobb vesztes a Kodak volt, amelynek nevét az Interbrand 33 százalékkal értékelte kevesebbre, mint egy évvel korábban. Mélyrepülésbe váltott a korábban szárnyaló Nokia is, a finn mobiltelefon gyártó márkaértéke 18 százalékkal csökkent, amivel az összesített lista hatodik helyéről a nyolcadikra esett vissza.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A Red Bull Ausztria legértékesebb márkája
A M&S és "Beckham" a legfontosabb angol márkák
107 milliárdot érnek a Procter and Gamble márkái
A magyaroknak nem fontos a márka
67,4 milliárd dollárt ér a Coca-Cola márkaneve
A vállalatok dollár milliárdokat költenek a brandjeik építésére, így nem meglepő, hogy a legértékesebbet, a Coca-Cola márkanevet például 67,4 milliárd dollárra tartják.