2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A korábbi jóslatok ellenére idén sem lesz nyereséges a világ polgári repülése, amiért elsősorban az amerikai repülési piac rossz helyzete tehető felelőssé. Az IATA légitársaság-szövetség 270 tagvállalata idei összvesztesége - a tavalyi 4,8 milliárd dollár után - 6 milliárd dollár körül várható.

[ajanlo=184][igazitas=left/]Az IATA - a korábbi 5,5 milliárdról - félmilliárd dollárral emelte idei veszteségjóslatát a 47 dolláros átlagos hordónkénti olajárral számoló mostani becslésében, derül ki a szövetség hétfőn Tokióban közzétett összesítéséből. Az előrejelzett hiány annak ellenére emelkedett, hogy az utasszám az első négy hónapban 8,7 százalékkal, a szállított árumennyiség pedig 4,7 százalékkal nőtt a tavalyi év első harmadához képest.

A világ repülési ipara a 2001. szeptember 11-i amerikai merényletsorozattól 2004 végéig 36 milliárd dolláros veszteséget halmozott fel. Az utóbbi időben a helyzetet a magas olajárak is nehezítik: 2005-ben a légitársaságok csak üzemanyagra 83 milliárd dollárt költenek, derül ki a szövetség adataiból.

Giovanni Bisignani, az IATA vezérigazgatója mindazonáltal hozzátette: a helyzet minden térségben különböző. Az amerikai légitársaságok idén előreláthatólag 9 milliárd dolláros veszteséget szenvednek el, az európaiak viszont 1,4, az ázsiaiak pedig 2,6 milliárd dollár körüli nyereséggel zárják az évet, legalábbis az IATA jelenlegi becslései szerint. Bár a polgári repülés egy része kifizetődő, a 400 milliárd dollár éves forgalmú ágazat alacsony haszonkulcsa semmiképpen sem elfogadható, ezt a problémát sürgősen orvosolni kell, tette hozzá Bisignani.

Szerinte a kormányoknak nincs cselekvési tervük a repülési ipart érintő fontos kérdések kezelésére. "Politikai képtelenségnek" értékelte, hogy bár az euróövezetben egységes a valuta, de 35 légiirányítási szervezet működik. Az európaiak terve, miszerint a légi szállítás megadóztatásával 7,8 milliárd dollárnyi fejlesztési segélyt kívánnak gyűjteni a legszegényebb országok számára, a legbutább módja a fejlődő világ segítésének, tette hozzá. Ennek alternatívája - például a mezőgazdasági támogatások 12 százalékos uniós csökkentése - ugyancsak 7,8 milliárd dollárt hozhatna Bisignani szerint.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!