2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Mol-csoporthoz tartozó FGSZ Földgázszállító Zrt. tavaly 74,5 milliárd forintot fordított beruházásokra, több mint dupláját a 2009. évi 31,7 milliárd forintnak - olvasható a Mol közgyűlési beszámolójában.

A magyar-horvát határkeresztező gázvezeték építésére és a meglévő rendszer rekonstrukciójára fordították a fenti összeget. A korábbi tájékoztatás arról szólt, hogy az összesen 290 kilométer hosszú Városföld-Slobodnica földgázvezetéket a tervek szerint 2011 közepén helyezik üzembe. Ebből a magyar szakasz 205 kilométer hosszú.  A megállapodás szerint a vezeték a Magyarország-Horvátország irányú szállítások mellett lehetővé teszi a Horvátország-Magyarország szállítási irányt is a későbbiekben létesítendő LNG terminálról.

A Mol éves beszámolója megjegyzi, hogy a Szeged-Arad gázvezeték magyarországi 109 kilométer hosszú szakaszának építése 2010-ben befejeződött. A regionális együttműködés keretében az FGSZ tárgyalásokat kezdett a szlovák Eustreammel és a szlovén Geoplin Plonovodival a Szlovákia és Szlovénia irányába kiépítendő új földgázvezeték- összeköttetés lehetőségeiről a régió ellátásbiztonságának növelése érdekében.

Az idei év fő célja a határkeresztező vezetékek további építése és a térség országai gázvezetékeinek összekötését jelentő NETS (New Europe Transmission System - Új Európai Szállító Rendszer)  kezdeményezés folytatása. A beszámoló szerint az FGSZ üzemi szintű nyeresége 2010-ben az előző évhez képest 9 százalékkal 43,8 milliárd forintra nőtt.

A belföldi szállítás árbevétele 66,7 milliárd forint volt, egy százalékkal több ez előző évinél. Más helyen a beszámoló megjegyzi, hogy a szállítási tarifa második félévi befagyasztása mintegy 10 milliárd forint bevételkiesést okozott az FGSZ-nek. A 2010 december elején bevezetett kettős tarifarendszer 250 millió forinttal csökkentette a tavalyi nyereséget. A társaság a belföldi szállításon nem érte el a szabályozó hatóság által elismert 8,78 százalékos eszközalapú megtérülést, és az idén a földgázszállító rendszer súlyozott átlaghozama 6,5 százalék körül várható. A tranzitszállítás árbevétele 17,5 milliárd forint volt, lényegében nem változott 2009-hez képest. Ugyanakkor a szállított mennyiség 24 százalékkal haladta meg az előző évit.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!