A magyar-horvát határkeresztező gázvezeték építésére és a meglévő rendszer rekonstrukciójára fordították a fenti összeget. A korábbi tájékoztatás arról szólt, hogy az összesen 290 kilométer hosszú Városföld-Slobodnica földgázvezetéket a tervek szerint 2011 közepén helyezik üzembe. Ebből a magyar szakasz 205 kilométer hosszú. A megállapodás szerint a vezeték a Magyarország-Horvátország irányú szállítások mellett lehetővé teszi a Horvátország-Magyarország szállítási irányt is a későbbiekben létesítendő LNG terminálról.
A Mol éves beszámolója megjegyzi, hogy a Szeged-Arad gázvezeték magyarországi 109 kilométer hosszú szakaszának építése 2010-ben befejeződött. A regionális együttműködés keretében az FGSZ tárgyalásokat kezdett a szlovák Eustreammel és a szlovén Geoplin Plonovodival a Szlovákia és Szlovénia irányába kiépítendő új földgázvezeték- összeköttetés lehetőségeiről a régió ellátásbiztonságának növelése érdekében.
Az idei év fő célja a határkeresztező vezetékek további építése és a térség országai gázvezetékeinek összekötését jelentő NETS (New Europe Transmission System - Új Európai Szállító Rendszer) kezdeményezés folytatása. A beszámoló szerint az FGSZ üzemi szintű nyeresége 2010-ben az előző évhez képest 9 százalékkal 43,8 milliárd forintra nőtt.
A belföldi szállítás árbevétele 66,7 milliárd forint volt, egy százalékkal több ez előző évinél. Más helyen a beszámoló megjegyzi, hogy a szállítási tarifa második félévi befagyasztása mintegy 10 milliárd forint bevételkiesést okozott az FGSZ-nek. A 2010 december elején bevezetett kettős tarifarendszer 250 millió forinttal csökkentette a tavalyi nyereséget. A társaság a belföldi szállításon nem érte el a szabályozó hatóság által elismert 8,78 százalékos eszközalapú megtérülést, és az idén a földgázszállító rendszer súlyozott átlaghozama 6,5 százalék körül várható. A tranzitszállítás árbevétele 17,5 milliárd forint volt, lényegében nem változott 2009-hez képest. Ugyanakkor a szállított mennyiség 24 százalékkal haladta meg az előző évit.
MTI