3p

Csaknem tízezer munkahelyet szüntetnek meg a németországi Opel-autógyárakban az elkövetkező két évben, viszont egyetlen üzemet sem zárnak majd be - közölte csütörtökön az Opel személyzeti menedzsere, Norbert Küpper egy rüsselsheimi üzemi gyűlésen.

Csaknem tízezer munkahelyet szüntetnek meg a németországi Opel-autógyárakban az elkövetkező két évben, viszont egyetlen üzemet sem zárnak majd be - közölte csütörtökön az Opel személyzeti menedzsere, Norbert Küpper egy rüsselsheimi üzemi gyűlésen.

Az intézkedés a legkeményebben Rüsselsheimet, "az Opel zászlóshajóját" érinti, Bochumban 3600, Kaiserslauternben 400 munkahelyet szüntetnek meg. A kelet-németországi Eisenachot érintetlenül hagyják. A takarékossági intézkedés a németországi gyártó helyeken kívül érinti a belgiumi Antwerpent, a spanyolországi Zaragozát, a svédországi Trollhaettent és a nagy-britanniai Ellesmere Portot.

A távozni kényszerülő 9500 munkás legtöbbje foglalkoztatási társasághoz kerül. Ez, amelybe a belépés önkéntes, egy olyan államilag is finanszírozott megoldás, amely meggátolja, hogy az elbocsátott azonnal az utcára kerüljön. Az illető nettóbérének körülbelül a 80 százalékát kapja. A társaságok körülbelül egy évig működnek, és arról szerveznek továbbképzési és átképzési programokat vagy tanfolyamokat, miként lehet sikeres az ember az álláskeresés során.

A személyzeti menedzser szerint az Opel még a takarékossági tervek ellenére sem kerül a nyereséges zónába 2005-ben és 2006-ban.

Légrády Edit, az Opel Magyarország Autóipai Kft. sajtószóvivője elmondta: közvetlen hatása nincs a cég termelésére és működésére a General Motors évi 500 millió eurós költségcsökkentéséről szóló bejelentésének. A szentgotthárdi Opel gyár ugyanis a Fiat-GM Powertrain holding leányvállalata,
adja hírül az MTI.

[ajanlo=87][igazitas=left/]Mint ismert, az Opel anyavállalata, az amerikai General Motors októberben szellőztette meg takarékossági terveit, amely az európai munkahelyek körülbelül egyötödét érinti, leginkább pedig a németországi gyárakat sújtja. "Ez a háború utáni legsúlyosabb érvágás" - közölte Klaus Franz az összüzemi tanács elnöke.

Mint arról a Menedzsment Fórum beszámolt, korábban hatalmas tiltakozást váltott ki a dolgozói körökben az a hír, miszerint gyárbezárásokra is sor kerülhet. November végéig az üzemi tanács például átadta a cég vezetésének azt a 40 ezer aláírást, amelyet a rüsselsheimi gyár megmentése érdekében gyűjtöttek össze. "Minden aláírás mögött egy arc rejtőzik" - idézte a Financial Times Deutschland Klaus Franzot, az üzemi tanácsok vezetőjét. Szerinte az összegyűlt aláírások is jelzik, hogy a régióban az Opel már a mindennapi élet részévé vált, és az emberek kötődnek a céghez.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!