3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hatodik alkalommal megrendezett ARC Plakát- és Videopályázat mostani témaötlete a "Haza. Szereted?" szlogenre épült. A plakátok hangvétele idén is kritikus, céltáblaként leginkább a kereskedelmi televíziók showműsorai és a multik szolgáltak.

ARC-plakátok: nem szájbarágós, nem hatékony

[ajanlo=409][igazitas=right/] A formabontó falragaszkiállítás ötlete akkor született, amikor annak idején az óriásplakátok elárasztották a várost, aminek meglehetősen negatív visszhangja volt. A szervezők ezért olyan esztétikus és ötletes - művészi vonásoktól sem mentes - plakátterveket kívántak megmutatni, amelyekkel a falragasz a város díszévé válhat.

Pályamunkát szakmabeli és civil egyaránt készíthetett. Eleinte mégis sokat kritizálták a rendezvényt mind a képzőművészek, mind pedig a reklámkészítők, valamint - politikai felhangjai miatt - a pártok is.

Az alapvető célkitűzés az volt, hogy az emberek ne veszítsék el önálló véleményalkotó képességüket a reklámokkal zsúfolt világban. Az ARC rendezvényeit ezért mindig is a kritikus plakátok jellemezték. Idén a hazai médiát, ezen belül főleg a kereskedelmi televíziózást érte a legtöbb kritika a különböző show-kat kifigurázó plakátok révén, de megkapták a magukét a multik is a különböző márkanév-ferdítésekkel.

Hárságyi Péter, a Leo Burnett Senior Art Directora, aki egyben a zsűri tagja is volt, a Menedzsment Fórumnak elmondta, hogy nagyon tanulságos volt látni a beérkezett pályaműveket: "A munkák nagy része számomra egyfajta (torz) reflexió a reklám világára, ami nem feltétlenül szándékos, inkább arról szól, hogyan kezdik el beszélni a "kívülállók" a reklám nyelvét. Ez érdekes. Ahogy az is, mit kezdenek az alkotók a "szabadsággal". Bátorítanék minden szakmabélit, hogy eressze ki a gőzt, és vegyen részt a pályázaton."

A Szonda Ipsos óriásplakát-hatékonysági felmérése szerint a leghatékonyabb plakátok túlnyomó többsége a kreatív versenyeken - így az ARC pályázaton - labdába sem rúghat, legalábbis reklám szempontból. A fogyasztók ugyanis leginkább a "szájbarágós" Pöttyös Túrórudi, a Kaiser, a Pick, valamint a Danone hirdetések láttán gondolták úgy, hogy alkalomadtán feltétlen bevásárolnak a termékből. Mint arról az mfor.hu korábbi írásában már beszámolt, a magyar óriásplakátok általában nem nyernek díjakat a külföldi fesztiválokon, mert nem elég letisztultak, szövegben és képileg túlzsúfoltak, ráadásul sok klisét használnak.



Az idén összesen 1557 pályázat érkezett a hatodik ARC Óriásplakát pályázatra. Nemcsak Magyarországról neveztek, hanem a környező országokból, sőt még Nepálból is befutott pályázati anyag. Tavaly összesen 1450 mű próbált szerencsét.

A zsűri ugyanakkor idén szigorúbb volt, így a lehetséges 100 helyett csak 64 óriásplakátot állítanak ki, amelyek mellett egyébként több mint 20 citylight poszter is megtalálható. Az idén hét témában osztottak díjakat a plakátműveknél; a nyertesek számítógépet, laptopot, minicomputert kapnak, az "I Love Hungary" téma díjazottja pedig három napot tölthet el Berlinben a 2006. májusi magyar napokon. A videópályázatnál hat kategóriában díjazták a beérkezett negyven rövidfilmet; a legjobbnak 250 ezer forint járt, emellett támogatói és közönségdíjat is kiosztottak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!