2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Déli Áramlat gázvezetéket határidőre üzembe helyezik, ezen nem változtat a vezeték körüli orosz-török vita - jelentette ki Marcel Kramer, a South Stream AG igazgató tanácsának elnöke pénteken Moszkvában, a Russia Today című tévéadónak adott interjúban.

Kramer szerint az orosz-török polémia nagyon fontos mindkét fél számára, és mindkét fél azon lesz, hogy ezt mielőbb megoldja. "Egyelőre azonban semmi nem utal arra, hogy ezek a problémák megzavarhatnak bennünket abban, hogy az első szállítások 2015-ben meginduljanak a vezetéken. Ez a célunk, ezen dolgozunk, és a cél elérhető" - jelentette ki.

Hozzátette: arra sem utal semmi, hogy az eddigi résztvevők közül bárki ki akarna lépni a projektből, vagy hogy lemaradásban lenne.

Törökország húzza az időt a Déli Áramlatra vonatkozó döntéssel. Kezdettől elfogadhatatlan feltételeket támasztott, de aztán 2010 februárjában engedélyt adott a kutató munkákra. A végleges építési engedélyt tavaly november 1-én kellett volna megadnia.

Oroszország idén márciusban már felvetette, hogy a török vonakodás miatt esetleg cseppfolyósító üzemet épít a Fekete-tenger partján, és tankhajókkal szállítja a gáz Bulgáriába, vagy Romániába, ezt azonban szakértők Ankarának szóló blöffnek minősítették.

A Déli Áramlat a tervek szerint évi 63 milliárd köbméteres kapacitással Bulgárián, Szerbián, Magyarországon, Szlovénián és Ausztrián át Olaszországba, és leágazásokkal más országokba viszi a  gázt. Fő célja a kockázatos partnernek tekintett Ukrajna elkerülése  - ahol jelenleg az Európába irányuló orosz gázexport mintegy 80  százaléka halad át -, valamint az, hogy a Kaukázuson túli területek  és Közép-Ázsia európai gázexportja ezen, és ne a Nabucco vezetéken  haladjon át.

A vezeték építésének költségeire vonatkozó becslést nyáron szándékoznak közzétenni, de a legutóbbi közlések szerint szárazföldi kilométerenként mintegy 2,4 millió euróba fog kerülni, s költségei így már mérhetők a Nabucco vezetékéhez.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!