3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) alapvetően egyetért a közúti fuvarozók versenyhelyzetét javító követelésekkel, azonban a csak az ágazat számára gazdasági kivételt jelentőket nem tudja támogatni - mondta Székely András, a GKM főosztályvezetője, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete országos küldöttközgyűlésén, a hétvégén.

A jövő héten a GKM kész folytatni a tárgyalásokat a fuvarozókkal, amelyeket Szanyi Tibor politikai államtitkár vezet továbbra is, hangzott el a gyűlésen. A főosztályvezető megjegyezte, hogy a költségvetés bevételi-kiadási oldalát is érintő kérdésekben a végső szó a Pénzügyminisztériumé. A gazdasági tárca azonban a nehéz államháztartási egyensúlyi helyzetben "nem tud elég erős lenni a PM-mel szemben".

Székely András kifejtette, hogy a tárgyalásokon végig kell gondolni, melyek azok a fuvarozói követelések, amelyek segíthetik a szakma fejlődését. Így például a gázolaj jövedékiadó-tartalmának csökkentésére van lehetőség, ám azt be kell jelenteni Brüsszelnek. A főosztályvezető ugyanakkor nem tudja elképzelni annak a követelésnek a technikai feltételeit, hogy az autópálya üzemanyag kutaknál a fuvarozók az EU által minimumként meghatározott 75 forint/liter jövedéki adó tartalmú gázolajat kaphassanak.

Székely András kiemelte, hogy nemcsak Magyarországon, hanem egész Európában fuvarpiaci túlkínálat van, amire Brüsszel válasza az, hogy a fuvarozók működési feltételrendszerét tovább kell szigorítani. Ám ez elsősorban az újonnan csatlakozott 10 tagországot - köztük Magyarországot - hozná még nehezebb helyzetbe - tett hozzá.

Arra a fuvarozói kritikára, hogy nem ellenőriznek elég sok külföldi honosságú kamiont, Szilvási Bertalan, a Közlekedési Főfelügyelet főosztályvezető-helyettese elmondta: a magyar fuvarozói piaccal kapcsolatban álló 14 EU tagországot tekintve a magyarországi veszélyes áru fuvar vizsgálatok 32 százaléka volt a külföldi honosságú, ami 5 százalékponttal magasabb, mint a 14 tagország átlaga.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) mérlegbeszámolója szerint a 481 millió forint jegyzett, és 1,6 milliárd forint saját tőkéjű szervezet 2004-ben 1,25 milliárd forint árbevételt és mintegy 24 millió forint eredményt ért el, ami 232 illetve 74 millióval kevesebb, mint egy évvel korábban.

Az egyesület bevételeinek 2003-ban még 67 százalékát kitevő TIR és TC 32-es vámgaranciák forgalmában az Európai Unióhoz történő csatlakozás után drasztikus visszaesés következett be, azok aránya a teljes bevételből 57 százalékra esett vissza. A TIR okmányokból származó bevétel tavaly 171 millió forinttal, 631 millióra, míg a TC 32-es egyedi garanciajegyek bevétele 109 millió forinttal 50 millió forintra csökkent. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
Kamionos demonstráción a fuvarozói egyesületek
Akár az üzemanyagár is csökkenthet a fuvarozók versenyhelyzetének javítására
Javítanák a fuvarozók versenyképességét
Emberhiány rontja a fuvarozók esélyeit

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!