A BAA, amely tavaly decemberben 1,3 milliárd fontért - londoni elemzők szerint világrekord áron - 75 százalék mínusz egy részvény részesedést és 75 évi üzemeltetési jogot vásárolt a ferihegyi repülőteret működtető Budapest Airportban, jelenleg éppen a spanyol Ferrovial ipari és szolgáltató csoport ellenséges ajánlatának visszaverésén dolgozik.
A hétfői Financial Times a BAA-t idézve azt írta: a Goldman Sachs és konzorciuma, amelynek tagja egyebek mellett két kanadai nyugdíjalap, az Ontario Teachers Pension Plan és a Borealis, március 30-án kereste meg a brit repülőtér-üzemeltetőt egy részvényenként 8,70 fontos, készpénzes, "előzetes, erősen feltételes és bizalmas" átvételi ajánlattal. A BAA azonban ezt elvetette azzal az érvvel, hogy az ajánlat nem tükrözi a cég valós értékét.
A BAA 10 milliárd fontra értékeli magát
A Ferrovial részvényenként 8,10 fontos, tisztán készpénzes akvizíciós ajánlattal állt elő; ez 8,75 milliárd fontra értékelné a BAA-t. A spanyol cég a piac nem kis meglepetésére néhány héten belül kétszer tette meg átvételi ajánlatát ugyanazon az áron, jóllehet a BAA vezetése már az első - annak idején "indikatívnak" minősített - ajánlatot is azonnal és határozottan visszautasította, és ugyanígy tett a másodikkal is. A brit cég mindkétszer azzal érvelt, hogy a felkínált ár "meg sem közelíti" a BAA "egyedülálló" hazai és külföldi repülőtér-portfoliójának valós értékét.
Londoni elemzők szerint a részvényeseket 9 font felett kezdené érdekelni bármilyen akvizíciós próbálkozás; egy ilyen ajánlat 10 milliárd font (3800 milliárd forint) közelébe értékelné a BAA-t. Egyelőre nem ismert, hogy a Goldman Sachs készül-e feljavított ajánlattal; a BAA annyit közölt, hogy az első megkeresés óta a banki konzorcium nem jelentkezett nála.