A társaság álláspontja szerint a közbeszerzési döntőbizottságnál számukra hozzáférhetővé tett dokumentumok alapján a svájci Stadler AG önállóan indult a MÁV elővárosi tenderen. A Bombardier azt állítja: a Standlernek sem konzorciális partnere, sem előminősített vállalkozója nem volt a tenderen, és riválisuk nem teljesítette az eljárás során az előminősítés árbevételi határra vonatkozó feltételét. A cég vezetése azt is furcsállja, hogy a MÁV elfogadta konkurensétől a GTW vonatot, mint az ajánlott FLIRT vonat referencia járművét.
A sajtótájékoztatón Dián József, a Bombardier-MÁV Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: ha a Bombardier megkapná a megrendelést, akkor a szállítandó Talant járművekből kettőt külföldön készítenének, ami lehetőséget biztosítana a Dunakeszin dolgozóknak a betanulásra, hogy a többi járművet itt szerelhessék össze. A második opció lehívásakor már a vonatok járműszekrényeit is Magyarországon állítanák elő.
(MTI)
A MÁV vizsgálódik, a Bombardier még bízik a sikerben
Mind az elővárosi vonatok beszerzésére pályázatot kiíró MÁV, mind az először nyertesnek kikiáltott Stadler utólagos önvizsgálatra kényszerült az üggyel kapcsolatban. A Bombardier kész uniós szintű jogorvoslatot kérni, ha panasza másképp nem hoz eredményt.