1p

Mind az elővárosi vonatok beszerzésére pályázatot kiíró MÁV, mind az először nyertesnek kikiáltott Stadler utólagos önvizsgálatra kényszerült az üggyel kapcsolatban. A Bombardier kész uniós szintű jogorvoslatot kérni, ha panasza másképp nem hoz eredményt.

A társaság álláspontja szerint a közbeszerzési döntőbizottságnál számukra hozzáférhetővé tett dokumentumok alapján a svájci Stadler AG önállóan indult a MÁV elővárosi tenderen. A Bombardier azt állítja: a Standlernek sem konzorciális partnere, sem előminősített vállalkozója nem volt a tenderen, és riválisuk nem teljesítette az eljárás során az előminősítés árbevételi határra vonatkozó feltételét. A cég vezetése azt is furcsállja, hogy a MÁV elfogadta konkurensétől a GTW vonatot, mint az ajánlott FLIRT vonat referencia járművét.

A sajtótájékoztatón Dián József, a Bombardier-MÁV Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: ha a Bombardier megkapná a megrendelést, akkor a szállítandó Talant járművekből kettőt külföldön készítenének, ami lehetőséget biztosítana a Dunakeszin dolgozóknak a betanulásra, hogy a többi járművet itt szerelhessék össze. A második opció lehívásakor már a vonatok járműszekrényeit is Magyarországon állítanák elő.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!