3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NIT) Hungary felkéri a kormányt, hogy a Széchenyi program támogassa a közúti közlekedési szolgáltató kis- és középvállalkozások korszerű gépjármű-beruházásait is - határozott az érdekképviselet közgyűlése szombaton Budapesten.

Varga Ferenc, a Gazdasági Minisztérium főosztályvezetője elmondta: a gazdasági és a közlekedési tárca támogatja az elképzelést, ám a Pénzügyminisztérium állásfoglalása szerint csak a belföldi áruszállítást végzők juthatnának gépjármű-beszerzéseikhez állami támogatáshoz. Emlékeztetett arra, hogy az év elején 200 közúti közlekedési szolgáltató és érdekképviselet 360 millió forint vissza nem térítendő támogatást kapott a GM-től informatikai beruházásokhoz és európai uniós felkészüléshez. Így a NIT szervezete 25 millió forintos támogatásban részesült.

Ditter Gábor, a NIT ügyvezető főtitkára közölte: a kormány segítségét kéri abban is, hogy az állami támogatásra sikeresen pályázó fuvarozó kisvállalkozások kapjanak állami kötelezettségvállalási okiratot, hogy így hamarabb juthassanak pénzhez. A kormány segítségét várja a NIT a teherfuvarozók pihenőidejét szabályozó nemzetközi AETR-egyezmény és a Munka törvénykönyve közötti gyakorlati összhang megteremtéséhez is. Ezzel összefüggésben a NIT úgy véli: amíg a határátkelések ideje jelentősen meghaladja az európai átlagot, addig a kormány jogszabály-módosítással biztosítsa, hogy a várakozások ne számítódjanak be a gépjárművezetők munkaidejébe. Az AETR-egyezmény szerint ugyanis 9 órai vezetés után, amibe beleszámít a határátkelők előtti lassú araszolás is, a gépkocsivezetőknek kötelező a pihenőidő.

A NIT azt is el szeretné érni, hogy a nemzetközi árufuvarozási engedélyek elosztása során a közlekedési minisztérium tartalékkeretét év közben rugalmasan használhassák fel a vállalkozások. Székely András, a KÖVIM főosztályvezetője ehhez hozzátette: erre nincs mód, mivel Magyarország nem kerülhet olyan helyzetbe, hogyha év végén azonnal gabonaexport-fuvart kell indítani, akkor a tartalékkeret év közbeni felhasználása miatt ez meghiúsuljon.

A NIT célszerűnek tartaná, ha a jövő évi nemzetközi fuvarengedély-elosztási elveket legkésőbb 2001. október 15-éig meghirdetnék. Székely András erre úgy reagált, hogy a KÖVIM-nek egyre nehezebb a nemzetközi fuvarengedély-elosztási elveket meghatározni, mivel ma már a járművek között műszaki és környezetvédelmi szempontból nehéz különbséget tenni, ezért a tárca számít az érdekképviseletek véleményére is. A NIT a kormánytól azt is kéri: mielőbb alkossa meg a személyszállítás EU-konform szakmához jutási és piacra lépési feltételeinek magyar jogszabályát.

Székely András szerint e rendelet megalkotása 2002-ben várható, és az abban foglaltakat a már piacon lévőknek, illetve az újonnan belépőknek a jövő év végéig kell teljesíteniük.

A NIT Hungary 2000-ben mintegy 725 millió forint árbevételt ért el, ennek 90 százaléka származott fuvarozási és szállítmányozási, vámügynöki, járműértékesítési és utazásszervezői, vállalkozói tevékenységükből. Az érdekképviseletnek mintegy 2000 tagja van, ami 300-zal több, mint egy évvel korábban. A tagság 85 százaléka nemzetközi, 10 százaléka belföldi árufuvarozó, míg 5 százaléka autóbuszt üzemeltető vállalkozás.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!