3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NIT Hungary) nyílt levélben fordul Bajnai Gordon miniszterelnökhöz, kifogásolva, hogy piacellenes a Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. által a Volán szakszervezeteknek tett ígéret, amely szerint a kormány 2016-ig meghosszabbítja a Volán társaságok helyközi közszolgáltatási szerződéseit.

A 4.000 fős tagságot maga mögött tudó NIT az MTI-hez is eljuttatott levélben rámutat: szakmai érdekképviseletként változatlan célja a belföldi menetrend szerinti személyszállítás piacának megnyitása, és a magasabb színvonalú, költséghatékonyabb szolgáltatások lehetőségének megteremtése.

A szervezet levelében emlékeztet: "Október 26-án a Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója a kormány nevében - a piac további szereplőivel történő egyeztetés nélkül - ígéretet tett a hazai Volán-szakszervezeteknek arra, hogy a Volán-társaságok helyközi közszolgáltatási szerződéseit további négy évvel, 2016 végéig terjedő hatállyal fogják meghosszabbítani. A szakszervezeteket pajzsként használó közlekedési vállalatok hosszú évek eredménytelen próbálkozásai után az utolsó percekben - úgy tűnik - elérték azt, hogy további négy esztendőre mentesülhessenek a piaci megmérettetéstől, megszegve ezzel a piaci szereplők által  - az autóbusszal végzett menetrend szerinti személyszállításról szóló 2004. évi XXXIII. törvény - elfogadását kísérő kormányzati ígéretet, amely a 2012-es piacnyitást irányozta elő."

A NIT szerint a döntés hosszú évek óta fennálló, és valamennyi érintett piaci szereplő, így a Volán társaságok által is  elfogadott, tudomásul vett forgatókönyvet boríthat fel a buszos szolgáltatások piacán. Európa legtöbb államától eltérően továbbra is lehetetlenné teszi a verseny, a magántőke megjelenését egy olyan piaci szegmensben, amelyben a piacnyitás európai példákkal bizonyítottan jelentősen hozzájárul a szolgáltatások minőségének javításához - mutat rá az ipartestület. Hozzáteszi: meggyőződése, hogy e kormányzati döntés indokoltsága az Európai Unió Bizottsága előtt sem állná ki a próbát.

Érvelnek azzal is, hogy a hazai közösségi közlekedés színvonala jelenleg mérföldekkel az európai szint mögött kullog, és egyre nagyobb költségvetési hozzájárulást igényel. A folyamatosan romló minőségű szolgáltatások miatt a közlekedés egyre nagyobb mértékben a személygépjárműves közlekedésre tevődik át. Mindez mind gazdasági, mind környezeti szempontból igen kedvezőtlen hatásokkal jár - jegyzik meg.

A megállapodás az ipartestület szerint további évekre akasztja meg a szolgáltatások színvonalának emelését, lehetőséget sem hagy a hazai kis- és középvállalkozó fuvarozóknak a túlélésre, a Volán vállalatokat pedig 2004-hez hasonlóan ismételten megkíméli a piaci megmérettetéstől.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!