A BA 12 ezer főt számláló utaskísérői állományának sztrájkja - amely tizenhárom év óta az első ilyen munkajogi akció a British Airwaysnél - szombaton kezdődött, és hétfő éjfélig tart. Az első nap után a British Airways közölte, hogy a kidolgozott vésztervek "rendkívüli jó hatékonysággal" működnek, és az előzetes számításoknak megfelelően az utasok 65 százaléka rendben eléri úti célját.
A legnagyobb brit szakszervezet, a Unite, amely az utaskísérőket is képviseli, és sztrájkjukat szervezi, a szombati sztrájknap után azonban közölte, hogy a British Airways 250 repülőgépe közül 125 - vagyis a teljes flotta fele - "a földön maradt", és a járatoknak nem sokkal több mint a 30 százaléka indult el. A Unite szerint a 12 ezer utaskísérő 80 százaléka támogatja a sztrájkot.
A British Airways azonban arról számolt be, hogy a második legnagyobb brit repülőtéren, a londoni Gatwicken a szombati járatokra beosztott légi utaskísérők 97 százaléka munkára jelentkezett, a legnagyobb bázisrepülőtéren, a Heathrow-n pedig 52,5 százalékuk lépett szolgálatba.
A British Airways emellett más légitársaságoktól, személyzettel együtt bérelt repülőgépekkel is igyekszik fenntartani a forgalom egy részét. A BA még egyik legádázabb riválisától, a "fapados" Ryanairtől is bérelt három repülőgépet. Becslések szerint a személyzettel ellátott repülőgépek bérlése a három napra hozzávetőleg 25 millió fontjába (7,5 milliárd forint) kerül a vállalatnak.
A British Airways szombatonként két, más napokon három járatot közlekedtet a londoni Heathrow repülőtérről Budapestre. A vasárnap hajnalban érvényes sztrájkmenetrend változatlanul egy budapesti járatpár közlekedését jelezte a hátralévő két sztrájknap mindegyikére, BA 868-869-es járatszámmal. Ezeket az új kiírás szerint vasárnap a British Airways, hétfőn a holland Transavia üzemelteti, egyaránt Boeing 737-es repülőgépekkel.
MTI