"Nem nagyon tudunk készülni a váltásra " - mondta, utalva a keretfeltételek hiányára; szerinte a kormányzati lépések sorrendje rossz, hiszen előbb a médiatörvényt kellene átalakítani. A szükséges módosítások sorában említette az olyan témák újraszabályozását, mint a média-kereszttulajdonlás, megjegyezve, hogy a digitális műsorszórás világában nem életképes az a cég, amelyiknek csupán egyetlen csatornája van. Kereszty Gábor kérdésesnek nevezte, "lesz-e Magyarországon olyan jogi környezet, hogy médiacsoportokat fel lehessen építeni".
"Reméljük, hogy nem globális vállalatok globális tartalmait kell majd néznünk - kényszerből" - kontrázott ez utóbbi kijelentésre Rudi Zoltán, a Magyar Televízió elnöke, azt szorgalmazva, hogy "a szabad versenyt támogassa ez a törvény, és ne a monopóliumokat". Abban jelölte meg az átállással kapcsolatos feladatok lényegét, hogy a különböző felhasználói csoportoknak más-más elérési lehetőséggel kell tartalmakat kínálni.
Málnay B. Levente, az MTV Networks Magyarország vezérigazgatója a márkateremtés fontosságáról beszélt a digitális világban. Utalt arra, hogy az egyre több adóból érkező, mind szegmentáltabb tartalmak áradatában csak az erős márkákat találják meg nagy biztonsággal a nézők, hallgatók.