3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem törte meg a WhatsApp felhasználói körének bővülést, hogy a Facebook pár hónappal korábban csillagászati összegért felvásárolta az üzenetküldő szolgáltatást nyújtó céget. 4 hónap alatt 100 millióval nőtt az aktív userek száma.

Átlépte a 600 milliós aktív felhasználói létszámot a WhatsApp Messenger. A hírt a cég alapítója és vezetője, Jan Koum írta ki Twitter falára kihangsúlyozva, hogy bizony az aktív és a regisztrált felhasználó létszám között igen komoly különbség lehet, ez a szám pedig előbbit tükrözi - olvasható a The Next Web tudósításában.

Hogy a nagyságrendet keretbe helyezzük: a főként Kínában népszerű WeChat alkalmazásnak 438, és a Magyarországon is kedvelt Vibernek 100 millió aktív felhasználója van. A szám annak tükrében is elég impozáns, hogy a WhatsApp április 22-én jelentette be hivatalos blogján, hogy átlépték a fél milliárdos határt, olyan országokban érve el komoly fejlődést, mint Brazília, India, Mexikó és Oroszország.

A WhatsApp üzleti modellje igen egyszerű. Az első évi ingyenes használat után egy dollárt kell fizetni a következő 12 hónapért. Cserébe kapunk egy jól használható, hirdetésmentes üzenetküldőt. Vannak olyan konkurens platformok, amelyek például a játékokra fókuszálnak a chat mellett, de Jan Koum – aki nem mellesleg bent ül a Facebook igazgatótanácsában is - ellene van mindenfajta hasonló változtatásnak. Persze mindez csak addig maradhat így, amíg a cég hozza a számokat Zuckerbergéknek.

A WhatsApp aktív felhasználói létszámának növekedése
(Forrás: Statista)

A Facebook ugyanis nem baráti alapon költött horribilis összeget, 19 milliárd dollárt a WhatsApp felvásárlására, amely nem igazán váltotta ki a részvényesek szimpátiáját. Ez az összeg ugyanis nem csak a közösségi oldal történetének legnagyobb összegű akvizíciója volt, de igen szokatlan is az internetes szolgáltatások piacán. A 19 milliárd egyébként 4 milliárd dollár készpénzből és 12 + 3 milliárdnyi részvényből áll, amelyből 12-t azonnal, 3-at pedig bizonyos feltételek teljesülése esetén a következő 4 évben kapnak meg a tulajdonosok.

Mivel a Facebooknak már volt egy saját szolgáltatása, a Messenger, így nagyon valószínű, hogy a technológiai óriásnak a WhatsApp felhasználói körére fájt a foga, amely az akvizíció februári bejelentésekor 450 millió aktív előfizetőt jelentett. A két program egymástól függetlenül működött és működik ma is láthatóan sikerrel. A Facebooknak egyébként azután, hogy a Messengert teljesen leválasztotta a mobil applikációjáról, lényegében van két, egymással konkuráló üzenetküldője, egyelőre azonban nem tűnik úgy, hogy a kettőt egybeolvasztaná.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!