Átlépte a 600 milliós aktív felhasználói létszámot a WhatsApp Messenger. A hírt a cég alapítója és vezetője, Jan Koum írta ki Twitter falára kihangsúlyozva, hogy bizony az aktív és a regisztrált felhasználó létszám között igen komoly különbség lehet, ez a szám pedig előbbit tükrözi - olvasható a The Next Web tudósításában.
Hogy a nagyságrendet keretbe helyezzük: a főként Kínában népszerű WeChat alkalmazásnak 438, és a Magyarországon is kedvelt Vibernek 100 millió aktív felhasználója van. A szám annak tükrében is elég impozáns, hogy a WhatsApp április 22-én jelentette be hivatalos blogján, hogy átlépték a fél milliárdos határt, olyan országokban érve el komoly fejlődést, mint Brazília, India, Mexikó és Oroszország.
A WhatsApp üzleti modellje igen egyszerű. Az első évi ingyenes használat után egy dollárt kell fizetni a következő 12 hónapért. Cserébe kapunk egy jól használható, hirdetésmentes üzenetküldőt. Vannak olyan konkurens platformok, amelyek például a játékokra fókuszálnak a chat mellett, de Jan Koum – aki nem mellesleg bent ül a Facebook igazgatótanácsában is - ellene van mindenfajta hasonló változtatásnak. Persze mindez csak addig maradhat így, amíg a cég hozza a számokat Zuckerbergéknek.
A Facebook ugyanis nem baráti alapon költött horribilis összeget, 19 milliárd dollárt a WhatsApp felvásárlására, amely nem igazán váltotta ki a részvényesek szimpátiáját. Ez az összeg ugyanis nem csak a közösségi oldal történetének legnagyobb összegű akvizíciója volt, de igen szokatlan is az internetes szolgáltatások piacán. A 19 milliárd egyébként 4 milliárd dollár készpénzből és 12 + 3 milliárdnyi részvényből áll, amelyből 12-t azonnal, 3-at pedig bizonyos feltételek teljesülése esetén a következő 4 évben kapnak meg a tulajdonosok.
Mivel a Facebooknak már volt egy saját szolgáltatása, a Messenger, így nagyon valószínű, hogy a technológiai óriásnak a WhatsApp felhasználói körére fájt a foga, amely az akvizíció februári bejelentésekor 450 millió aktív előfizetőt jelentett. A két program egymástól függetlenül működött és működik ma is láthatóan sikerrel. A Facebooknak egyébként azután, hogy a Messengert teljesen leválasztotta a mobil applikációjáról, lényegében van két, egymással konkuráló üzenetküldője, egyelőre azonban nem tűnik úgy, hogy a kettőt egybeolvasztaná.
Szász Péter
mfor.hu