2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tömegközlekedésből valódi közösségi közlekedést, a BKV-ból pedig utasbarát céget formálni – ez a terve a BKV új vezérigazgatójának, Antal Attilának. Mint mondta, az alapos átszervezés már meg is kezdődött - olvasható a Népszabadságnak adott interjúban.

"Átvilágítottuk a szervezeti felépítést, számos meglepő, nehézkes gyakorlattal találkoztunk, ezeket sorra meg kell szüntetni. De a belső átszervezést csak a szakszervezetekkel egyeztetve hajtjuk végre" - tette hozzá.

Antal Attila szerint a BKV-t olyan korszerű közlekedési céggé kell formálni, amely színvonalas szolgáltatást nyújt. Bár szíve szerint a mostani szolgáltatást is utasbarátnak nevezné, hiszen - mint mondta - a külföldiek el sem tudják képzelni, hogy néhány külföldi szolgáltatóhoz képest a BKV mennyivel többet és jobbat nyújt.

"Az új Combino villamosoknak egyszerűen csodájára járnak a külföldiek, de ami ennél is fontosabb: Budapesten nincs lefedetlen terület, nincs olyan távoli pont, ahová ne lehetne tömegközlekedéssel eljutni, még hétvégén is. Ez utóbbi például számos külföldi országokban elképzelhetetlen" - jelezte a BKV új vezére.

Igazságosabb díjrendszert terveznek

A tarifarendszer átdolgozását illetően közölte, hogy a mostaninál igazságosabb díjrendszer kidolgozását megkezdték, egyelőre azonban nincs határozott válasz arra a kérdésre, hogy mi mikor mennyivel lesz drágább, vagy drágább lesz-e egyáltalán. Úgy vélte, hogy az Elektra elnevezésű csipkártyarendszer jó elképzelésnek tűnik, de vannak más ötletek is arra, hogy a szolgáltatásért az utasok igazságosan, arányosan fizessenek.

A bliccelés megszüntetése végett a BKV ellenőrei a napokban "megszállták" a metrókat, és ez mostantól rendszeres lesz - tájékoztatott Antal Attila. A társaság évente 1,4 milliárd utast szállít, 30 százalékát ingyen. Ez évente csaknem tízmilliárd forint bevételkiesés. Az új vezér szerint ez is az utasbarát szolgáltatás egyik eleme. Akinek van jegye, nem veszi zaklatásnak, ha fel kell mutatnia az ellenőrnek. A notórius bliccelő viszont választhat: fizet, vagy nem utazik - áll a Népszabadság cikkében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!