3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Olimpiai Bizottság nagy szponzorai elégedettek a márka és a sportolók athéni szereplésével. Szakértők azonban figyelmeztetnek: a doppingügyek hosszú távon a sport üzleti bázisát veszélyeztetik, áll a Világgazdaság által közzétett elemzésben.

A Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) nagy szponzorai kivétel nélkül elégedettek a márka és a sportolók athéni szereplésével. A Világgazdaság által megkérdezett szakértők azonban figyelmeztetnek: a doppingügyek hosszú távon a sport üzleti bázisát is veszélyeztetik.

A T-Mobile Magyarország a MOB gyémánt fokozatú szponzoraként évi 50 millió forint feletti támogatást ad a magyar csapatnak. A mobilszolgáltató jelentős fölénnyel nyerte a szponzorok athéni versenyét: olimpikonjain keresztül ugyanis 10 aranyérmet könyvelhetett el. A MOB-szponzoráció lehetséges folytatásáról hamarosan dönthetnek, írja a Világgazdaság.

Az ugyancsak a gyémánt fokozatú támogatói kategóriába tartozó Adidas már bejelentette, hogy újabb négy évre elkötelezi magát az olimpiai sport támogatása mellett. A "veszélyeztetett" sportágak egyéni sportolóival való együttműködési lehetőségeket viszont a jövőben sokkal jobban megfontolja a cég. Császári Attila, a vállalat marketingigazgatója sikeresnek ítéli meg a márka athéni szereplését, amelyet a nemzetközi cégnek az esemény főszponzoraként való jelenléte tovább erősített.

A MOB harmadik gyémánt fokozatú partnere, Szerencsejáték Rt. (SZRT) szerint a magyar sportolók doppingügye nem érinti az olimpiai sportszponzorációját, ám a cég csak a későbbiekben dönt arról, folytatni kívánja-e együttműködését a MOB-bal.

A három főszponzor 2001-2004 között több mint 600 millió forintnak megfelelő támogatást adott a magyar olimpiai sportnak.

A Világgazdaság elemzői szerint az olimpia kevés klasszikus megjelenési formát tud a támogató vállalatoknak kínálni, így az igazi értéket a szponzorok saját kommunikációs tevékenysége által lehet generálni: a cégek a támogatás tényéről is szót ejtenek a reklámkampányukban, annak szerepet szánnak a saját marketingtevékenységükben.

A magyar olimpiai csapat támogatójaként való fellépés joga és üzleti értéke az olimpiai eszme imázsán, magyarországi presztízsén alapul. Ha ez az imázs sérül - márpedig a doppingesetek következtében sérül -, akkor kérdésessé válhat az olimpiai csapat támogatásának értéke.
Amíg a doppingolást jótékony homály fedi, addig az időzített bombaként ketyeg az olimpiai együttműködések hátterében. Ellenben a kérdés nyílt, következetes kezelése együttműködésre és nem a kapcsolat megszüntetésére késztetheti a cégeket, állítja Világgazdaság által közölt elemzés.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!