A Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) nagy szponzorai kivétel nélkül elégedettek a márka és a sportolók athéni szereplésével. A Világgazdaság által megkérdezett szakértők azonban figyelmeztetnek: a doppingügyek hosszú távon a sport üzleti bázisát is veszélyeztetik.
A T-Mobile Magyarország a MOB gyémánt fokozatú szponzoraként évi 50 millió forint feletti támogatást ad a magyar csapatnak. A mobilszolgáltató jelentős fölénnyel nyerte a szponzorok athéni versenyét: olimpikonjain keresztül ugyanis 10 aranyérmet könyvelhetett el. A MOB-szponzoráció lehetséges folytatásáról hamarosan dönthetnek, írja a Világgazdaság.
Az ugyancsak a gyémánt fokozatú támogatói kategóriába tartozó Adidas már bejelentette, hogy újabb négy évre elkötelezi magát az olimpiai sport támogatása mellett. A "veszélyeztetett" sportágak egyéni sportolóival való együttműködési lehetőségeket viszont a jövőben sokkal jobban megfontolja a cég. Császári Attila, a vállalat marketingigazgatója sikeresnek ítéli meg a márka athéni szereplését, amelyet a nemzetközi cégnek az esemény főszponzoraként való jelenléte tovább erősített.
A MOB harmadik gyémánt fokozatú partnere, Szerencsejáték Rt. (SZRT) szerint a magyar sportolók doppingügye nem érinti az olimpiai sportszponzorációját, ám a cég csak a későbbiekben dönt arról, folytatni kívánja-e együttműködését a MOB-bal.
A három főszponzor 2001-2004 között több mint 600 millió forintnak megfelelő támogatást adott a magyar olimpiai sportnak.
A Világgazdaság elemzői szerint az olimpia kevés klasszikus megjelenési formát tud a támogató vállalatoknak kínálni, így az igazi értéket a szponzorok saját kommunikációs tevékenysége által lehet generálni: a cégek a támogatás tényéről is szót ejtenek a reklámkampányukban, annak szerepet szánnak a saját marketingtevékenységükben.
A magyar olimpiai csapat támogatójaként való fellépés joga és üzleti értéke az olimpiai eszme imázsán, magyarországi presztízsén alapul. Ha ez az imázs sérül - márpedig a doppingesetek következtében sérül -, akkor kérdésessé válhat az olimpiai csapat támogatásának értéke.
Amíg a doppingolást jótékony homály fedi, addig az időzített bombaként ketyeg az olimpiai együttműködések hátterében. Ellenben a kérdés nyílt, következetes kezelése együttműködésre és nem a kapcsolat megszüntetésére késztetheti a cégeket, állítja Világgazdaság által közölt elemzés.
A dopping a szponzori együttműködés időzített bombája
A Magyar Olimpiai Bizottság nagy szponzorai elégedettek a márka és a sportolók athéni szereplésével. Szakértők azonban figyelmeztetnek: a doppingügyek hosszú távon a sport üzleti bázisát veszélyeztetik, áll a Világgazdaság által közzétett elemzésben.