4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy felmérés szerint az emberek 30 százaléka rendelkezik okostelefonnal, 28 százalékuk pedig a következő fél évben tervezi egy ilyen készülék beszerzését. Mfor.hu-háttér.

A KutatóCentrum Smartphone Reportja az okostelefonok és a hagyományos készülékek használatát mérte fel a közelmúltban. A felmérés során kiderült, hogy a világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvendő okostelefonok itthon egyelőre inkább csak a férfiak körében hódítanak.

A férfiak és a fiatalok játékszere

Míg a férfiak 37 százaléka rendelkezik okostelefonnal, addig a nők körében ez az arány csupán 23 százalék - derül ki a felmérésből. Ennek oka – a Telenor tavaszi felmérése szerint - az lehet, hogy a gyengébbik nem képviselői ugyan tényleg jó ötletnek, és hasznosnak találják azt, hogy például telefonon is elérhetik az e-mailjüket, sokkal inkább még mindig az asztali számítógépeket preferálják e célból. Nincs ez másként egyébként a netbookok, táblagépek és a hordozható laptopok használatát illetően sem – ezeket is nagyobb arányban a férfiak használják.

Kor szempontjából a fiatalok vannak túlsúlyban, hiszen a 35 év alattiak 37 százaléka használ okostelefont, míg az idősebbek körében ez az arány csak 22 százalék. A KutatóCentrum felmérése szerint a jövőben az arányok növekedése várható, hiszen míg most a megkérdezettek 30 százaléka birtokol ilyen készüléket, addig további 28 százalékuk tervezi a közeljövőben egy okostelefon beszerzését.

Egyre többen választanak okos készüléket

A fenti arányt támasztják alá a T-Mobile adatai is. Magyarországon a tavalyi év második felétől mutatkozik meg az eladások ugrásszerű növekedése, ami annak tudható be, hogy a prémium kategóriás termékek mellett megjelentek az alacsonyabb árfekvésű készülékek is. Király István, a Telekom marketing vezérigazgató-helyettese szerint emellett sokat jelentettek a közelmúlt nagyarányú mobil hálózatfejlesztései és a kedvező, adatforgalommal kombinált díjcsomag-konstrukciók is. Így az utóbbi egy évben a cégnél megháromszorozódott az okostelefon-eladások aránya, és ma már minden második eladott telefon okos készülék, aminek köszönhetően a T-Mobile az országos értékesítések 55 százalékát tudhatja magáénak.

Kedvelt funkciók: internet, játék, dokumentumszerkesztés

Az újgenerációs telefon egyre több eszközt helyettesít. A hagyományos funkciókon (telefonálás, sms-fogadás/küldés) túl a készülékkel rendelkezők közel háromnegyede használja személyes információinak kezelésére (naptár, teendők stb.) és zenehallgatásra, míg tízből hatan hang, kép vagy film rögzítésére – derül ki a felmérésből. A telefonokon lévő navigációt minden második válaszadó használja rendszeresen, 43 százalékuk játszik rajta, 24 százalékuk pedig dokumentumok szerkesztésére és kezelésére is használja a készüléket. Hiába van mód azonban a mobil segítségével intézni a banki ügyeket, a tulajdonosok nem túl gyakran élnek ezzel a lehetőséggel. Fizetésre a válaszadók 19, bankolásra pedig mindössze 5 százalékuk vállalkozik.

A telefonokra letölthető ingyenes, valamint fizetős applikációk számos egyéb lehetőséget kínálnak a tulajdonosoknak, melyek között már szinte bármit meg lehet találni a kreatív fejlesztőknek köszönhetően az elegendő vízmennyiség-fogyasztást felügyelő programtól kezdve az edzést segítőkig. A Telenor korábbi felmérése szerint a nők azonban ezen a téren sem tudják megelőzni a férfiakat. Míg az erősebbik nem naponta átlagosan négyféle alkalmazást nyit meg a telefonján, a nők addig csak hármat, és ők elsősorban az ismerőseikkel való kommunikációt tartják elsődleges szempontnak. A férfiak azonban a praktikussági szempontokat helyezik előtérbe.

Székely Sarolta
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!