Az otromba reklámszövegek helyett a felhasználók inkább a kreatív, a reklám, a szórakoztatás és a kommunikáció közti határvonalat elmosó megoldásokat részesítik előnyben. Erre jó példa a kerti eszközöket gyártó Gardena tavaly nyári dortmundi reklámplakátja. A kép egy kerti öntözőcsövet tartó fiút ábrázolt, s a járókelők beindíthatták a locsolót egy megadott számra küldött szöveges üzenettel. Az ilyen reklámok - ha nem is teremtenek rögtön forgalmat - növelik az adott márka ismertségét, s hosszabb távon eredményesek lehetnek, írja az International Herald Tribune.
Ennek ellenére a telefonos reklámozás lassan indul be, az Európa legnagyobb mobilpiacának számító Németországban is csupán 40 millió eurót költenek ilyen célokra - kevesebbet, mint az online reklámokra költött összeg egytizedét. Azonban ahogy a telefonok egyre fejlettebbekké válnak, a reklámozók új lehetőségekhez jutnak, így a reklámszakértők optimistán tekintenek a jövőbe.
Valerie Accary, a BBDO Europe reklámügynökség ügyvezető igazgatója szerint a mobiltelefon alkalmas egy nagyon személyes, interaktív reklámfelület létrehozására, amelyben rengeteg lehetőség rejlik, ha a reklámozók képesek egy ilyen médiumot jól kihasználni.
Szakemberek elmondása szerint a legjobb mobilos reklámok más médiumokat is felhasználnak. Ez nem csak a fogyasztók ízlése miatt van így, a telefonos reklámokkal kapcsolatos szabályozások egyre bővülnek. Az Európai Unióban például tilos a felhasználók beleegyezése nélkül a telefonjukat ilyen célokra használni, habár az egyes tagállamok nem mindig értelmezik egyformán a szabályokat.
Egyes hézagok kitöltésére az iparági önszabályozás hivatott. A The International Chamber of Commerce most készített egy, az ilyen reklámokra vonatkozó, új irányelveket tartalmazó kiadványt, és az iparág által finanszírozott European Advertising Standards Alliance is hasonlóra készül ebben a hónapban.
Menedzsment Fórum
A furfangos mobilreklámoké a jövő
A tradicionális, direkt reklám nem működik jól a mobilokon, mert azt sokan a magánszférába való behatolásként élik meg. A kreatívabb üzenetek azonban általában célt érnek.