2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tradicionális, direkt reklám nem működik jól a mobilokon, mert azt sokan a magánszférába való behatolásként élik meg. A kreatívabb üzenetek azonban általában célt érnek.

Az otromba reklámszövegek helyett a felhasználók inkább a kreatív, a reklám, a szórakoztatás és a kommunikáció közti határvonalat elmosó megoldásokat részesítik előnyben. Erre jó példa a kerti eszközöket gyártó Gardena tavaly nyári dortmundi reklámplakátja. A kép egy kerti öntözőcsövet tartó fiút ábrázolt, s a járókelők beindíthatták a locsolót egy megadott számra küldött szöveges üzenettel. Az ilyen reklámok - ha nem is teremtenek rögtön forgalmat - növelik az adott márka ismertségét, s hosszabb távon eredményesek lehetnek, írja az International Herald Tribune.

Ennek ellenére a telefonos reklámozás lassan indul be, az Európa legnagyobb mobilpiacának számító Németországban is csupán 40 millió eurót költenek ilyen célokra - kevesebbet, mint az online reklámokra költött összeg egytizedét. Azonban ahogy a telefonok egyre fejlettebbekké válnak, a reklámozók új lehetőségekhez jutnak, így a reklámszakértők optimistán tekintenek a jövőbe.

Valerie Accary, a BBDO Europe reklámügynökség ügyvezető igazgatója szerint a mobiltelefon alkalmas egy nagyon személyes, interaktív reklámfelület létrehozására, amelyben rengeteg lehetőség rejlik, ha a reklámozók képesek egy ilyen médiumot jól kihasználni.

Szakemberek elmondása szerint a legjobb mobilos reklámok más médiumokat is felhasználnak. Ez nem csak a fogyasztók ízlése miatt van így, a telefonos reklámokkal kapcsolatos szabályozások egyre bővülnek. Az Európai Unióban például tilos a felhasználók beleegyezése nélkül a telefonjukat ilyen célokra használni, habár az egyes tagállamok nem mindig értelmezik egyformán a szabályokat.

Egyes hézagok kitöltésére az iparági önszabályozás hivatott. A The International Chamber of Commerce most készített egy, az ilyen reklámokra vonatkozó, új irányelveket tartalmazó kiadványt, és az iparág által finanszírozott European Advertising Standards Alliance is hasonlóra készül ebben a hónapban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!