Az Állásbörze a főszervező szerint nem mutat teljesen hiteles képet a munkaadók igényeiről, mivel inkább a nagyobb cégek reprezentálják magukat itt. Az építészek például kevés ajánlattal találkozhatnak a rendezvényen, mivel az építészirodák általában kisebb cégek, melyek nem engedhetik meg maguknak a standbérlést.
A Műegyetemi Állásbörze szervezői szerint ha valaki valóban álláshoz akar jutni a rendezvényen, és nemcsak feltérképezné a kínálatot, előre kell tájékozódnia. Az esemény weboldala jó kiindulópont a cégek ajánlatainak megismeréséhez, mely alapján már önéletrajzzal lehet a legérdekesebb 10-20 standhoz odamenni.
A csütörtökön zárult Karrierexpón a legkeresettebb területek a pénzügy, az értékesítés, a számvitel, az informatika és a logisztika voltak. A látogatók negyede már végzett, negyedük jövőre kapja meg diplomáját, s mintegy felük most végzős. Ebből is látszik, hogy a végzősök a legnagyobb célközönség - ennek megfelelően a szakmai gyakorlatok, a részmunkaidős munkák és a szeptembertől induló állások a legkeresettebbek, tudta meg a Világgazdaság.
Nem marketingesemény
A rendezvényeken évek óta jelen levő Jobpilot online állásközvetítő cég vezetője, Buda Szabolcs szerint a börzék szervezői megpróbálják rávenni arra a kiállítókat, hogy ne marketing-eseményként tekintsenek a cégek az állásbörzékre, hanem valódi állásokkal várják a kilátogatókat. Számos résztvevő használja ugyanis adatbankja bővítésére az állásbörzéket.
Buda Szabolcs úgy véli, hogy az álláskeresőknek kiváló lehetőség lehet egy börze a versenyszféra elvárásainak megismerésére és a cégspecifikus információk begyűjtésére. Egyszerre több céghez is eljuthat a jelölt, felveheti a kapcsolatot a kiválasztást végzővel, megkönnyítve az interjúra való behívását. Néhány HR-munkatárs a pályázóval történt beszélgetés után 'széljegyzetet' is tesz az önéletrajz mellé.
A Jobpilottal kapcsolatban álló cégek körében vegyes a kép. Vannak, amelyeknél fontos részét képezi a börze a kiválasztásnak, konkrét pozíciókat hirdetnek meg, a pályázatok értékelése pedig a rendezvény után kezdődik. Vannak olyan vállalatok is, amelyek elsősorban image-, marketingszempontból látogatnak el az állásfórumra, önéletrajzi adatbankot frissítenek, vagy egy későbbi kiválasztást készítenek elő, tájékoztatta a Menedzsment Fórumot Buda Szabolcs.
Bár sok résztvevő cég nem jelenik meg valós ajánlatokkal, az álláspiac felmérése, kapcsolatok építése céljából mindenképpen érdemes kilátogatnia a diákoknak. A felsőoktatás ugyanis egyre több végzőst bocsát ki, így ma már minden lehetőséget meg kell ragadniuk az utolsó éveseknek és frissdiplomásoknak.
Szabó Ágnes
(Menedzsment Fórum)
A gépészek és a műszaki menedzserek az állásbörze sztárjai
Jóval keresettebbek a gépészmérnökök és a műszaki menedzserek, mint korábban, de jelenleg is a pénzügyi és informatikai végzettségűek vannak a legkedvezőbb helyzetben, derül ki az őszi egyetemi állásbörzéken megjelenő vállalatok kínálatából.