2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A válság sújtotta autópiac önerőből egyhamar nem képes lábra állni, ezért a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) a roncsprémium bevezetését tartja indokoltnak - olvasható a Figyelő Trend legújabb számában. A szakmai szövetség az autóvásárlást terhelő adók egy részének elengedését tartaná megoldásnak.

Tavaly, a 2004-es több mint 200 ezernyi eladott autó darabszámnak körülbelül a negyedén, mintegy 60 ezer darab új személy-autón tudtak csak túladni a kereskedők. Az idei januári, februári statisztika szerint a negatív tendencia tovább tart, a havi értékesítési volumenek minimálisak, egyes márkákból alig 100-150 darab autót adnak el - idézi a cikk Erdélyi Pétert, az MGE társelnökét. A megkérdezett autógyártók, kereskedők és importőrök kivétel nélkül a kormány által kétszer már elutasított roncsprémium programban látják a kiutat.

Fő érvük, hogy az EU-ban a roncsprémium programoknak köszönhetően csak kevesebb, mint 2 százalékkal csökkentek az autóeladások és így több tízezer munkahelyet tudtak megőrizni - olvasható a cikkben. Ezzel szemben Magyarországon, ahol nem hirdetett az állam roncsprémiumot, csak az autókereskedelemből több mint 10 ezer alkalmazottat kellett elbocsátani, és a tendencia idén vélhetőleg folytatódik - jelezték.

Az MGE szerint Magyarországon közvetlen készpénztámogatásra nem működhet egy lehetséges autócsere-program, ezért a vásárlást terhelő adók egy részének elengedésére készített javaslatot tavaly. Az egyesület úgy látja, a 2009-ben megcélzott 10 ezer darab régi autó cseréje többletet hozott volna a költségvetésnek, a forgalmiadó-bevételen keresztül. Javasolja továbbá a regisztrációs adó változtatását is. Az importőrök 1,2 millió forintban határoznák meg az adó maximumát.

A magas terhek miatt a luxuskocsikat külföldön helyezik forgalomba. Ha az adó csökkenne, és a tehetősek Magyarországon helyeznék forgalomba az évi csaknem 5 ezer eladott luxuskocsit, az jelentősen növelné az eladásokat, az MGE szerint - a forgalmi adóval együtt, autónként 3-4 millió forint pluszt hozna a költségvetésnek - olvasható Figyelő Trendben.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!