2p

Az e-business kiterjesztése az egészségügyre első pillantásra logikus lépésnek tűnik.

Gyakran előfordul, hogy egy más országokban már sikerrel alkalmazott gyógyszer az adott országban csak évekkel később jut el a betegekhez. Ma már nem számít ritkaságnak, hogy az a beteg, aki nem képes éveket várni, az intreneten keresztül megvásárolja a szert. Könnyen előfordulhat, hogy bár saját életét menti meg, cselekedetével megszegi a törvényt. Újabb példája annak, hogy az "internet előtti" törvények nehezen alkalmazhatók az e-kereskedelemben.

Az egészségügyi portálok forgalma messze nem tükrözi az egészségügyi témák iránti érdeklődést. A Boston Consulting Group több felmérése is rávilágított, hogy legtöbben - az internetezők 77 százaléka - nem általában érdeklődnek egészségügyi témák iránt, hanem konkrét panaszokkal, betegségekkel kapcsolatban keresnek választ. Az egészségügyi kérdésre választ keresők többsége nem az egészségügyi portálokkal kezdi a kutatást, 66 százalékuk azonnal valamelyik ismert keresőt vesz igénybe.

Miközben az általános egészségüggyel, egészséges életmóddal foglalkozó (off-line) magazinok változatlanul sikeresek, az interneten az egészségügy oldalakat látogatók 78 százaléka a részletesebb, mélyebb, egy-egy szűkebb területre koncentráló, megbízható információkat részesíti előnyben. Miközben a téma iránt érdeklődő olvasók többsége az általános orvosi webhelyektől elvárja az ingyenességet - a tartalomszolgáltatásnak ez a területe mát meglehetősen túltelített - a valamilyen megbetegedésben szenvedő nethasználók fizetni is hajlandók a betegségüket érintő, a kezelés lehetséges módjaira is kitérő információkért.

A betegeknek az internetes egészségügyi érdeklődése erősen függ a gyógyításban való részvételüktől. Azok a betegek, akik aktív részesei a diagnosztikai és gyógykezelési döntésekben, nagyobb valószínűséggel használnak internetes forrásokat az orvosok és korházak értékelésekor. Mivel az internet terjedésével ez a szegmens tovább bővül majd, egyre nagyobb kihívást jelent a "szolgáltatók", az orvosok és kórházak számára.


A cikk második része

A cikk harmadik része

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!