3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mennyire magától értetődőnek tartjuk, hogy kedvenc joghurtunk mindig megtalálható az ABC polcain? Mennyire tartottuk történelmi tanulmányaink során magától értetődőnek azt a tényt, hogy Napóleon vagy Rommel vereségét utánpótlási vonalainak (ma úgy mondanánk ellátási láncának) problémái (is) okozták? Mennyire fel vagyunk háborodva, ha az interneten három kattintással megrendelt könyvet csak napok, esetleg hetek múlva, jelentős szállítási felár mellett kapjuk kézhez?

Ezekre a tranzakciókra az is jellemző, hogy a végfelhasználó, a könyv leendő olvasója, a szolgáltatás minőségét, és tulajdonképpen magának a terméknek, a könyvnek a minőségét is a logisztikai szolgáltatásokon keresztül ítéli meg, és az alapján mond véleményt, hogy mennyire pontosan, időben, sértetlenül, stb. (6M elv!) kapta meg a megrendelt könyvet.

Vagyis jelenlegi - egyébként széles választékot sok értékesítési helyre eljutató - logisztikai rendszereink részben és egészében nem alkalmasak fokozott mértékű szállítási és anyagmozgatási forgalomátterhelődésre, az e-Businessben elvárt magas szolgáltatási színvonal mellett.

A B2B, azaz vállalatközi relációkban kihívásként jelenik meg, hogy a jelenlegi piacterek egyelőre csak a tranzakcióra illetve a tranzakció megkötésének támogatására koncentrálnak. Tehát jellemzően nem rendelkeznek olyan modulokkal, amelyek a megkötött üzlet anyagáramlásainak fizikai realizálását segítenék. Az utóbbi időszakban megindultak azok a törekvések, melyek ilyen portálokat logisztikai szolgáltatásokkal egészítenek ki, hiszen csak akkor veheti fel eredményesen egy piactér a versenyt, hogyha integrált megoldásokat – beleértve tehát a logisztikai szolgáltatásokat is – tud nyújtani a felhasználói, vállalatközi piactéren egymásra találó üzletfelek számára.

Az eddig felsoroltak abba az irányba mutatnak, hogy az önálló specializált logisztikai szolgáltatók megerősödése várható, és szolgáltatásaik komplexitása növekedni fog, az értékhálózatban elfoglalt erejükkel, befolyásukkal együtt. Ezekre az összetett feladatokra a jelenlegi struktúrában leginkább az expressz- és csomagszállítókhoz hasonló (de néhány lényeges jegyében eltérő!) szolgáltatók lehetnek alkalmasak. Ahhoz azonban, hogy mikro- és makrogazdasági szinten is fenntartható disztribúciós rendszereket fejlesszünk ki a logisztikusok és az e-Businessben jártas szakemberek szorosabb együttműködése kívánatos.

Irodalomjegyzék:

Frederic Sabria (2001): Logistics and B2C , IESE Revista de Antiguos Alumnios; 2001 június

Nemeslaki András-Duma László (2002): E-Business modellek: Stratégiai sikertényezők, Harvard Business Manager, 2/2002

Nemeslaki-Kápolnai-Pataki (2002): E-Business stratégia felsővezetőknek, könyv, 2002, AULA


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!