2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kínai főváros megépíti hetedik autópálya körgyűrűjét, amely 940 kilométer hosszú lesz.

A szomszédos Hopej tartományt is érintő út építésének egyik fő célja, hogy Peking közlekedését tehermentesítse - számolt be a Global Times című lap pénteken.
    
A pekingi önkormányzat közölte, hogy a végleges tervek már elkészültek, az autópályának fontos szerep jut a Peking-Tiencsin-Hopej integrációs fejlesztési koncepcióban, amelyet alapvetően környezetvédelmi szempontok alapján alkottak meg.

A szomszédos Hopej tartomány közlekedési ágazati vezetője közölte, hogy a körgyűrű segíti majd a pekingi ipari üzemek egy részének átköltöztetését és a főváros kapcsolatát is az ország más pontjaival.

Kao Csin-hao arra is kitért, hogy felgyorsítják a Peking belvárosába vezető egyik vasút, valamint a főváros és az északkelet-kínai Senjang közötti gyorsvasúti pálya építkezéseit. Peking és Hopej székvárosa, Sicsiacsuang új légikikötőkkel gyarapszik.

Szakértők szerint a megaprojekt keretében Hopejnek "osztják le" a nehézipart, a tengerparti Tiencsin városé lesz az elektronika és a távközlés, Peking pedig a pénzügyi, banki szektorra, valamint a szolgáltatásokra és a csúcstechnológiai iparágakra összpontosít majd.
    
A terveket óvatos kritikával fogadók úgy vélik, a pekingi székhelyű vállalatok nem szívesen hagyják majd el fővárosi bázisukat, és vannak, akik nemhogy kétségbe vonják az új körgyűrű várható jótékony hatását a pekingi közlekedésre, de egyenesen azt jósolják, hogy csak súlyosbodnak vele a jelenlegi problémák. Szerintük a város terjeszkedésével még nagyobb torlódásokra lehet majd számítani.

Emlékeztetnek: már a negyedik és az ötödik körgyűrű célja is az volt, hogy enyhítse a forgalmat, de ennek jele sincs. Úgy vélik, inkább a városi vasúti közlekedésre kellene nagyobb hangsúlyt fektetni.

Pekingben még az 1980-as években épült meg a belvárost körülvevő "kettes körgyűrű", amit az 1990-es években bővítettek. A jelenleg legnagyobb kerületű körgyűrű a városközponttól 15-20 kilométerre húzódik, körülbelül 220 kilométer hosszú. A kétszer kétsávos út teljes hosszában 2010 óta járható.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!