A fapadosok által használt egyes terminál állapotfelmérésére idén januárban adott megbízást az igazgatóság. Az újjáépítés és a benne lévő berendezések - köztük a kilencszázmillió forintos poggyászellenőrző rendszer - összesen nettó 5,5 milliárd forintba kerülnek majd.
Emellett három év alatt bővítik a forgalmi előteret, ez egymilliárd forintos beruházást jelent. A befektetett pénz becslések szerint 2,5-3 év alatt térül meg, mondta Hárskuti a Népszabadságnak.
A tulajdonos ÁPV Rt. csütörtökön jóváhagyta a terveket, így várhatóan augusztus végéig választják ki a kivitelezőt, a győztes szeptemberben átveheti a teljesen kiürített épületet. A szerkezeti munkák még tél előtt befejeződhetnek, június-július környékén pedig már az eredeti szépségében helyreállított, modern terminál várná az utasokat.
A megváltozott nemzetközi és biztonsági környezet miatt a terminál felújításakor nemzetbiztonsági, honvédelmi érdekeket is figyelembe vesznek majd, így a kivitelezőnek NATO-minősítéssel és a Nemzetbiztonsági Hivatal jóváhagyásával is rendelkeznie kell, közölte Hárskuti.
Az ÁPV Rt. az egyes terminál mellett lényegében a cargo-bázis építésének tervét is jóváhagyta. A fejlesztés első lépcsőfoka a tervezett 19 ezer négyzetméter raktár és 5 ezer négyzetméter iroda lehet, mondta el a Népszabadságnak adott interjújában a vezérigazgató.
A jövő nyárra befejeződhet Ferihegy 1 újjáépítése
Az ÁPV Rt. igazgatósága múlt heti ülésén nem csupán a menedzsmentnek szavazott bizalmat, hanem az egyes terminál mellett a cargo-bázis építésének tervét is jóváhagyta, nyilatkozta Hárskuti János, Ferihegy vezérigazgatója a Népszabadságnak.