1p

Eddig szokatlan módon az Egyesült Államok és az Európai Unió együtt fordult a Kereskedelmi Világszervezethez, követelve a 19 milliárd dolláros kínai autóalkatrész-piac megnyitását. A nyugati államok azzal vádolják Pekinget, hogy megakadályozza külföldi alkatrészek felhasználását a kínai összeszerelő üzemekben - írja a Napi Gazdaság.

Az USA kereskedelmi képviselete emlékeztetett, hogy a WTO-hoz való csatlakozási szerződésben Kína vállalta a helyi gyártású tartalomra vonatkozó előírások megszüntetését és az alkatrészvámok leszállítását, de egyiket sem tette meg.

A nyugati autógyártók már milliárdokat fektettek helyi üzemekbe, amelyek a kínai gyártásnak csaknem a negyedét adják. A kínai törvények értelmében azonban ha az importált alkatrészek értéke meghaladja a jármű értékének 60 százalékát, akkor vámjuk 10-ről 28 százalékra emelkedik.

A helyi bedolgozó üzemek ilyen támogatása nem is sikertelen: a Honda, a Toyota és a Volkswagen már jórészt kiépítette - illetve tervezi - saját beszállítói bázisát az országban - számol be a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!