1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Eddig szokatlan módon az Egyesült Államok és az Európai Unió együtt fordult a Kereskedelmi Világszervezethez, követelve a 19 milliárd dolláros kínai autóalkatrész-piac megnyitását. A nyugati államok azzal vádolják Pekinget, hogy megakadályozza külföldi alkatrészek felhasználását a kínai összeszerelő üzemekben - írja a Napi Gazdaság.

Az USA kereskedelmi képviselete emlékeztetett, hogy a WTO-hoz való csatlakozási szerződésben Kína vállalta a helyi gyártású tartalomra vonatkozó előírások megszüntetését és az alkatrészvámok leszállítását, de egyiket sem tette meg.

A nyugati autógyártók már milliárdokat fektettek helyi üzemekbe, amelyek a kínai gyártásnak csaknem a negyedét adják. A kínai törvények értelmében azonban ha az importált alkatrészek értéke meghaladja a jármű értékének 60 százalékát, akkor vámjuk 10-ről 28 százalékra emelkedik.

A helyi bedolgozó üzemek ilyen támogatása nem is sikertelen: a Honda, a Toyota és a Volkswagen már jórészt kiépítette - illetve tervezi - saját beszállítói bázisát az országban - számol be a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!