A tárcavezető a hagyományteremtő céllal első alkalommal megrendezett stratégiai partneri fórumon kijelentette: Magyarország közelmúltbeli gazdasági sikerei nem jöttek volna létre a stratégiai partnerek nélkül.
A szóban forgó 52 vállalatnál átlagosan 65 százalék a magyar beszállítók aránya. A stratégiai partnerek jelentős mértékben hozzájárultak a nemzetgazdasági célok eléréséhez, többek között az export bővüléséhez - mondta Szijjártó Péter, a Külgazdasági és Külügyminisztériumban a kormánnyal stratégiai partnerséget kötött vállalatok képviselői előtt.
A miniszter felidézte: 2010-ben a kormányzat azt a célt tűzte ki, hogy Magyarország legyen Európa termelési központja. 2014-ben ez kiegészült azzal, hogy sikerüljön minél több innovációs és infokommunikációs kapacitást Magyarországra vonzani. Ezzel összefüggésben a fő cél, hogy az Európai Unióban Magyarországon legyen a legmagasabb egyrészt az ipar hozzájárulása a hazai össztermékhez (GDP), másrészt az export GDP-hez viszonyított aránya.
A harmadik fő célkitűzés, hogy Magyarországon legyen a legmagasabb a térségben az egy főre jutó közvetlen külföldi tőkebefektetés (FDI) - mondta.
Szijjártó Péter kifejtette: a stratégiai partnerek segítségével Magyarországnak sikerült megdöntenie két, eddig megdönthetetlennek hitt dogmát. Az egyik, hogy csak új munkahelyek teremtése nélkül lehetséges a kilábalás a gazdasági válságból (jobless recovery), a másik, hogy egyszerre nem lehet munkahelyeket teremteni és fegyelmezett költségvetési politikát folytatni.
Ésik Róbert, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) elnöke kijelentette, a kormányzat szeretné megteremteni Magyarországon a térség leginkább befektetőbarát üzleti környezetét.
Oliver Schatz, a Bosch német nagyvállalat budapesti központjának vezére elmondta: az, hogy a Bosch igazgatótanácsa stratégiai partnerségi megállapodást írt alá a magyar kormánnyal, azt jelzi, hogy a német vállalat hisz Magyarországban.
MTI