3p

A jó vezetői tréning nem agymosás, hanem a csapat tagjainak rejtett képességeit feltáró kihívások sorozata. Ebbe belefér mindenféle játék, akár a legózás is, de a tréning önmagában mindenképpen csak egy eleme lehet a vállalat hatékonyságát javító átfogó intézkedéseknek, írja a Népszabadság.

A jó vezetői tréning nem agymosás, hanem a csapat tagjainak rejtett képességeit feltáró kihívások sorozata. Ebbe belefér mindenféle játék, akár a legózás is, de a tréning önmagában mindenképpen csak egy eleme lehet a vállalat hatékonyságát javító átfogó intézkedéseknek, írja a Népszabadság.

Egy vezetői tréningen akár legózással is próbára tehetik a résztvevőket. A csapatnak ilyenkor az asztalon lévő elemekből kell a lehető legrövidebb idő alatt hajómodellt építeni, de azt nem tudják, hogy a képzeletbeli megrendelő menet közben új igényekkel fogja zaklatni őket, amelyeknek meg kell feleniük. Csakúgy, mint a valóságban: termelni kell, az idő pénz, a megrendelő kívánságait pedig teljesíteni kell, mondta el a napilapnak Ecsédi István, a Sämling tanácsadó cég ügyvezető igazgatója.



Az ilyen feladatok megoldásakor rendre előkerülnek a rossz menedzsmenti döntésekért is felelős vezetői hibák. Ezek olyan összetett magatartásformák és csoportviszonyok következményei, amelyeket passzív tanulással szinte lehetetlen megváltoztatni. A tréner feladata az, hogy olyan helyzeteket hozzon létre, amelyekben a belső csoportnyomás érvényesül, és hogy kontrollálja a helyzetet. Ilyen körülmények között egy vezetői, értékesítési vagy ügyfélszolgálati csoport egy-két nap alatt annyit fejlődhet, amennyit különben talán évek alatt sem.

Kétségtelen, hogy vannak "veszélyes" tréningjátékok, amelyeknél a rosszul kontrollált csoportdinamika azt is eredményezheti, hogy a közösség egyes tagjai a partszélre szorulnak, esetleg a csoport egésze szétesik. Volt rá példa, hogy egy tréningen egy volt állami cég vezetőinek személyes ellentétei törtek elő a feladat megoldása során. A vezetők sorozatosan átverték egymást, és a játék végül olyannyira felszínre hozta a meglévő ellenérzéseiket, hogy már nem lehetett elvarrni a szálakat. Jóformán szóba sem álltak egymással, a cég pedig rövidesen komoly krízisen ment keresztül, és a vezetők egy része ott is hagyta a céget.

[ajanlo=90][igazitas=left/]Az eredményes tréning legalább két napot vesz igénybe, mégis sok cég hirdet egynapos, vagy még rövidebb tréningeket, aminek a szakértők szerint nincs sok értelme. A tréning önmagában tüneti kezelés vagy csak átmeneti eredményeket ad, és a jó vállalati eredmények produkálásához átfogó fejlesztésre van szükség, amelyben a tréning csak egy elem.

Magyarországra a multicégek hozták magukkal a tréningek iránti igényt a rendszerváltás után. A megrendelések túlnyomó része jelenleg is a multiktól és a velük szoros kapcsolatban lévő magyar cégektől érkezik. Jelenleg száz tréningcég, és körülbelül ötszáz, alkalmanként tréningeket is szervező kommunikációs- vagy tanácsadó cég van a hazai piacon. A hazai tréningpiac évi 5-10 százalék közötti növekedést produkál, és a cégek hat-hétmilliárd forint közötti összeget fordítanak külső tréningekre.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!