2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vevőorientáció fontossága nem újkeletű az üzleti életben, hiszen a marketing irodalom és gyakorlat, illetve az egész vállalati működés alapkövének tekinthető.

A marketing irodalom ebben a kérdéskörben (ld. pl. Kotler, 1998, Jobber, 1998, Törőcsik, 1996) főleg a beszerzési magatartásra helyezi a hangsúlyt. Ebben főleg a Webster-Wind (1972) által meghatározott beszerzési központokat és azok résztvevőit, a beszerzési szituációkat (Robinson et. al. 1967, által meghatározott) és nem utolsó sorban a vásárlás folyamatát elemzik az eladó vállalat szemszögéből. Mindhárom kérdéskörben felmerülhet a vevői elégedettség vizsgálata.

A vizsgálat nagyon szerteágazó lett volna, amennyiben az előzőek figyelembe vételével próbáltam volna a logisztika szerepét meghatározni a vevői elégedettségben, ezért egyszerűsítésre került sor, amely szerint az elégedettség „makro” értelemben vagy van, vagy nincs a beszállítóval szemben (Leenders-Fearon, 1993). Ebben az esetben tehát a vevő-szállító kapcsolat értékelése határozható meg, amely a múltbeli és jelenlegi teljesítményen és a jövőbeni elvárásokon alapul (Leenders-Fearon, 1993). Mindezekhez szükséges ismernünk, milyen szempontok alapján értékeli a vevő a beszállítók teljesítményét és ebben milyen szerepe van a logisztikai szolgáltatásoknak.

Disszertációmban áttekintettem, hogy melyek azok a kiválasztási és értékelési kritériumok, ami alapján döntenek a vevő vállalatok a beszállítókról. A beszállító kiválasztás és értékelési kritériumok meghatározásával sok kutatás foglalkozik, jelentős eltérés nem vehető észre, a különbözőség főleg a kritériumok csoportosításában figyelhető meg. Azonban bármely kritérium-rendszert vesszük alapul, látható, hogy mindenhol megjelenik a logisztika által nyújtott szolgáltatás.


(A teljes dolgozat a szerzővel történt előzetes megbeszélés után az LFK könyvtárában megtekinthető.)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!