A német fapados légitársaság vezetője szerint a magas olajár egyaránt sújtja a hagyományos és a diszkont-légitársaságokat, így a közöttük lévő árkülönbség a jövőben sem fog csökkenni. Másrészt a mostani áremelkedés csupán időleges, hiszen az nem hosszútávra kiható termelési problémák, hanem spekulációk miatt következett be, mondta a vezér az osztrák lapnak adott interjújában.
Azt Air Berlin a fejlemények nyomán - néhány légitárasághoz hasonlóan - kénytelen volt emelni viteldíjait.
Hunold a cég árpolitikájával kapcsolatban elmondta: a díjakat két összetevő, a járatok kihasználtsága és az idő határozza meg. Amennyiben a kapacitás elér egy bizonyos szintet, az árak automatikusan emelkedni kezdenek. A gép indulása előtti 11-14 nap első felében az ár automatikusan növekedik, majd néhány napig stagnál, végül az utolsó napokban ismét emelkedni kezd.
Mindez azt jelenti, hogy a bevétel több, mint 50 százaléka az indulás előtti két hétben folyik be a céghez.
Hunold egyben utalt a Hapag Lloyddal a közelmúltban kötött együttműködésre, amely révén csökkentek a költségek és még jobb kiszolgálásban tudják részesíteni az ügyfeleket.
A vezető azt nem tartja valószínűnek, hogy a fapadosok a hosszú távú szakaszokon, például USA-Európa viszonylatban is sikeresek lehetnének.
Az Air Berlin az utóbbi időben viszonylag jó eredményeket produkált, idén 11,6 millió utast és több, mint egy milliárd euró forgalmat tűzött ki célul.
(Menedzsment Fórum)
A magas benzinár sem állíthatja meg a legjobb fapadosokat
Joachim Hunold, az Air Berlin vezetője szerint a történelmi csúcsokat döntögető üzemanyagár sem veszélyezteti a fapadosok üzleti modelljét. Hunold az árkialakítás lépéseit is felfedte a Der Standardnak adott interjújában.