A Roland Berger stratégiai tanácsadó cég mélyinterjúk segítségével készítette azt a tanulmányt, amelynek két fontos összetevőjében - az innovációhoz való hozzáállásban, illetve a humánerőforrás kezelésében - a magyar vállalatok korántsem vallottak szégyent. A hazai cégek ugyanis bizonyították: a viszonylag szűk költségvetési keretek között az innovációval sok sikert lehet elérni, illetve hátrányt ledolgozni.
Európában összesen 1700 nagyvállalatot vizsgáltak meg, ezek 43 százaléka a világátlag alatti teljesítményt produkál a bevétel- és nyereségnövekedés területén, s csak 26 százalékuk ér el átlagon felüli eredményt. A megkérdezett nagyvállalatok szerint a legnagyobb befolyást az emberi tényező, ezen belül elsősorban a vezetők jelentik. Európai szinten a vállalatok 46 százaléka tartja a bővülés legbiztosabb garanciájának a cégvezetés részéről kezdeményezett növekedést.
[ajanlo=143][igazitas=left/]A decentralizált vállalati struktúra kedvez a bővülésnek, mert itt a menedzserek mernek kreatívak és innovatívak lenni. A bizalmon, nyitottságon alapuló kultúra a vállalati növekedés általánosan elfogadott előfeltétele. Bár az ilyen jellegű szervezet növekedésre gyakorolt hatása elismert, a tanulmány szerint a megvalósítás foka Magyarországon a legjobb. A magyar cégek a csapatszellemet is fontosnak tartják, megvalósításában európai szinten is elsők vagyunk.
Jelentős növekedési lehetőség rejlik az innovációban is: az élvonalbeli cégek ezzel segítik felemelkedésüket. A kelet-közép-európai régió és az EU más országaihoz képest Magyarországon van a legtöbb, a változásokhoz gyorsan alkalmazkodni képes vállalat, bár a felmérés eredményei szerint erre csak fegyelmezett vállalati költségvetési keretek között van lehetőségük, olvasható a Világgazdaságban.
A magyar csapatszellem a legjobb Európában
Egy nemzetközi felmérés szerint a magyar cégeknek európai társaikhoz képest alacsonyabb költségvetési szabadságuk van, de az innováció számos elemében jobbak, s így nagyjából eredményük kiegyenlített, írja a Világgazdaság.