A szakember szerint emellett korábban az új technológiáktól azt várták, hogy nagyban megnövelik a forgalmat, így például az interneten keresztüli olcsóbb telefonálás lehetőségét, napjainkra azonban bebizonyosodott, hogy ezek a technológiák mára "a vezetékes szolgáltatók egyik potenciális bevételrablóivá váltak". Az a tendencia ugyanis, hogy a komplex megoldásokat ajánló, szakmailag jól felkészült informatikai cégek üzleti konkurensek lettek a távközlési vállalatok számára bizonyos területeken, egyre inkább arra törekszenek, hogy azonos szolgáltatóktól szerezzék be az IT és távközlési megoldásokat. Így azokkal szerződnek, akik egyre alacsonyabb árat ígérnek ugyanazon alternatív szolgáltatásért - mutatott rá.
Szabó Dénes, az Ernst and Young telekommunikációért felelős adópartnere aláhúzta: "a megkérdezett szolgáltatók vezetői az erősebb ügyfélkapcsolatokban látják a növekedési kiutat. Az iparág számára az ügyfelek konkrét igényeinek megértése, valamint kielégítése az egyedüli kivezető út az elrugaszkodott technológiai fejlesztések hatalmas kiadásokat jelentő problémaköréből."
(MTI)
Kapcsolódó anyagok
A mobilok menthetik meg a vezetékes vonalakat
Magyarország vezető szerepet tölthet be a régió távközlési piacán
Itthon sem fog kihalni a vezetékes telefon
A magyar távközlési piac négy éves lemaradásban van a nyugat-európaihoz mérten
Az európai távközlési iparág bizalmi válságtól szenved, amely nagyrészt abból fakad, hogy a befektetők más elvárásokat fogalmaznak meg az iparág növekedését illetően, mint maguk a szolgáltatók - derült ki egy csütörtöki, a távközlési piac kihívásairól szóló szakmai konferencián.