2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A válság következményekként a magyarok szabadidejüket főként családjuk és barátaik körében, illetve a tévé és az internet előtt töltik, derül ki a The Reputation Institute által készített uniós kutatásból.

A Napi Gazdaság által idézet tanulmány szerint Magyarországon a megkérdezettek csaknem fele nyilatkozott úgy, hogy a szabadidős tevékenységekre fordított összeg lefaragásával küzd a válság ellen. A megkérdezettek mintegy negyede nyaralásain, sporttevékenységein, sportrendezvények látogatásán, valamint újságvásárlásain is spórol. Nőtt azonban az otthon végezhető szabadidős tevékenységek aránya a válság hónapjai alatt: sokkal többen választották a televíziózást, dvd- vagy videofilmek megtekintését, esetleg a videojátékokat.

A magyarok többsége a televíziózásra nem sajnálta a pénzt, s a megszorítás ellenére sem váltott olcsóbb díjcsomagra, viszont 17 százalékuk növelte az internetezésre fordított időt. Ennek oka részben az, hogy a krízisről szóló hírek elsődleges forrásává a világháló lépett elő: a hazai megkérdezettek több mint fele főként a webről tájékozódik, ebben pedig csak a csehek és a hollandok előznek meg minket Európában.

A mintegy 11 ezer európai állampolgár részvételével készült felmérés szerint az egyes országok médiafogyasztásában jelentős eltérések vannak: míg az osztrákok és a svájciak elsősorban még mindig az újságokból értesülnek a világválság híreiről, Magyarországon a megkérdezettek 51 százaléka az internetet, 36 százaléka a televíziót, míg az újságokat 7, a rádiót pedig csak 5 százalékuk említette elsődleges gazdasági hírforrásként.

A tanulmány rávilágított arra is, hogy - országoktól függetlenül - a megkérdezettek többsége szerint a válság hírei túlreprezentáltak a televíziókban. Csehországban, Írországban, Hollandiában, Lengyelországban és Szlovákiában megkérdezettek több mint fele mondta azt, hogy megcsömörlött már a válság híreitől. A megkérdezettek átlagosan több mint 40 százaléka úgy fogalmazott, hogy a híradások túlzóak és nem feltétlenül fedik a valóságot. Egyedül Ausztriában, Magyarországon és Svájcban értékelték másként a helyzetet, azonban még így is a megkérdezettek harmada gondolja úgy, hogy a televízió felnagyítja a problémát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!