Magyarországon a többség (53 százalék) úgy gondolja, hogy éppen megfelelő ideig dolgozik. A kelleténél kevesebbet 1 százalék szerint, míg további 5 százalék nem tudja megítélni. Ezzel szemben azok aránya, akik saját megítélése szerint túl sok időt töltenek munkával, 41 százalékos. A vizsgált 20 európai ország 33 százalékos átlagához képest több magyar véli, hogy túl sokat dolgozik. A 42 országban, összesen 23 500 internethasználó körében tavaly novemberben végzett felmérés eredményeként a magyarok ezen kérdésnél a legszélsőségesebben vélekedők közé tartoznak, állítja az ACNielsen piackutató vállalat nemzetközi kutatása. A munkával töltött túl sok idővel a magyar 41 százalék a nyolcadik legmagasabb mutató.

Derűlátóak a magyarok abból a szempontból, hogy minden második megkérdezett biztosnak érzi a munkahelyét. A többiek fele-fele arányban tartják bizonytalannak az állásukat, illetve nem tudják megítélni a helyzetüket. Ennél optimistábban csak a skandináv országokban, Törökországban és Ausztriában nyilatkoztak.
Elveszítette-e valaki munkahelyét az ön családjában az elmúlt évben? Európában átlagosan minden negyedik megkérdezett szembesült a munkahely elvesztésének problémájával. Magyarországon ennél valamivel magasabb (29 százalék) az arány. Ennél rosszabb a mutató Portugáliában, Németországban, Lengyelországban és Törökországban. Legjobb a helyzet két skandináv országban: Norvégiában és még inkább Finnországban. Gyakran a munkahelyeket érinti legelőször, ha stagnál a gazdaság vagy csökken a teljesítménye - foglalja össze Szalóky Tóth Judit, az ACNielsen igazgatója a felmérés eredményeit. Egy év alatt világszerte a megkérdezettek 8 százaléka veszítette el munkahelyét, és további 17 százalékuk valamelyik közeli családtagja járt így.

Fontos trend, hogy világszerte a megkérdezettek 58 százaléka szerint a vállalatok kevésbé értékelik a munkavállalók lojalitását, mint korábban. Ez leginkább Észak-Amerikára jellemző (70 százalék), majd Latin-Amerikára, Ázsia-Óceániára, és csak utána következik Európa. Magyarországon az európai 58 százalékos átlaghoz képest többen (65 százalék) vélik úgy, hogy a vállalatok a korábbinál kevésbé értékelik a munkavállalók lojalitását.