A T-Mobile árbevételének 15-16 százaléka adatforgalomból, a többi pedig hang alapú szolgáltatásból származik. Az üzletág az elmúlt évben hatezer olyan hordozható számítógépet adott el, amelyben egy SIM-kártya lehetővé teszi a helyhez nem kötött internet elérést. A cég az akciót folytatva, januárban hétszáz gépet és kártyát adott el egy kamatmentes konstrukció keretében, míg az idén legalább tízezer ilyen eszköz értékesítését tervezik.
Tovább növelik a HSDPA lefedettséget
Winkler János üzletágvezető, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese a mobil internetről, illetve a harmadik generációs fejlesztésekről, ezen belül a nagy sebességű adatforgalmazást lehetővé tevő technológiáról, a HSDPA-ról elmondta, hogy az üzletág továbbra is jelentős invesztíciót hajt végre ezen a területen, s az idén ötven százalékkal többet költ erre, mint 2006-ban. A cél az, hogy a jelenleg 30 százalékos HSDPA országos lefedettséget az év végére 47 százalékra növeljék, s minden nagy városban lehetővé tegyék az élvezhető, nagy sebességű internetezést. A teljes lefedettséget öt év múlva éri el az üzletág a tervek szerint.
Az üzletág tavaly mintegy tízmilliárd forintot költött arra, hogy hálózatát alkalmassá tegye a harmadik generációs szolgáltatásokra, az összegből a HSDPA 10 százalékot tett ki. Winkler János szerint a HSDPA elterjedését segíti, hogy csökkennek a gyors mobil internet elérést lehetővé tevő készülékek árai: a második félévre várhatóan megjelennek a mostaniaknál 100 euróval kevesebbe, mintegy 200 euróba kerülő készülékek is.
Új év, új szlogen
A beszélgetésen szó volt arról is, hogy a T-Mobile szlogent vált, s csütörtöktől a "Jobb veled a világ" helyett a "mindig veled"-et használja.
A világkonferencián Hamid Akhavan, a T-Mobile vezérigazgatója elmondta, hogy az előrejelzések szerint 2010-ben már 3,981 milliárd embernek lesz mobilja, 50 százalékkal többnek, mint tavaly év végén. A mobilon internetezők száma majdnem megnégyszereződik, s négy év múlva meghaladja a 810 milliót.