3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Versenykorlátozó jellege miatt a GSM mobilszolgáltatók nem értenek egyet azzal az Egységes Hírközlési Törvényjavaslathoz (EHT) benyújtott és több parlamenti bizottság által is támogatott képviselői módosító indítvánnyal, amely teljes mértékben hatósági árassá tenné a fix telefonhálózatokból a mobil telefonhálózatokba irányuló hívásokat.

Versenykorlátozó jellege miatt a GSM mobilszolgáltatók nem értenek egyet azzal az Egységes Hírközlési Törvényjavaslathoz (EHT) benyújtott és több parlamenti bizottság által is támogatott képviselői módosító indítvánnyal, amely teljes mértékben hatósági árassá tenné a fix telefonhálózatokból a mobil telefonhálózatokba irányuló hívásokat - közölték a Pannon GSM, a Vodafone és a Westel Mobil Távközlési Rt. képviselői vasárnap Budapesten, sajtótájékoztatón. Drozdy Győző, a Pannon GSM vezérigazgató-helyettese a három társaság nevében elmondta: a fix hálózatból a mobil hálózatokba induló hívás díja részben most is hatósági áras, mivel az illetékes miniszter határozza meg, hogy a telefonálás percdíjából mekkora rész illeti meg a fix hálózati szolgáltatót. Azt az összeget azonban most a szolgáltatók közötti verseny alapján határozzák meg a mobilos cégek, amely a percdíjból rájuk esik. A szóban forgó módosító javaslat azonban teljes egészében hatósági árassá tenné a fix hálózatból a mobil hálózatokba induló hívások percdíját.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a fix vezetékes szolgáltatókat nettó 14,85 forint illeti meg akkor, ha hálózatukból a mobil hálózatba irányuló hívást aktiválnak. A mobilszolgáltatók egy-egy ilyen híváskor percenként nettó 23,15 forint, illetve 48,15 forint közötti összeget kapnak.

Drozdy Győző aláhúzta, hogy 1994 és 1998 között hatósági áras volt a vezetékes hálózatokból a mobil hálózatokba induló hívások díja, ám 1998-ban ezt a gyakorlatot megszüntették. A piac ugyanis jobban szabályozta, s alacsonyabb szinten állapította meg a szóban forgó árat, mint a hatóság.

A három szolgáltató sérelmezi azt is, hogy kétéves előkészítés után most egy képviselői módosító indítvánnyal akarják átírni a törvényjavaslat egyik leglényegesebb passzusát: ha a parlament elfogadja a javaslatot, akkor ezt követően a fix hálózatból a mobil hálózatba irányuló hívásokat is távbeszélő szolgáltatásnak nevezik majd, s így hatósági árassá válik.

Drozdy Győző hangsúlyozta, hogy ez a változtatás nemcsak a versenyt korlátozza, hanem ellentétes az európai uniós irányelvekkel is: ez az irányelv ugyanis kimondja, hogy az a telefonhívás, amely részben vagy egészében igénybe veszi a mobilhálózatot, független a hívás irányától, mobilhívásnak tekintendő.

A cégek képviselői aláhúzták: ha az ár alacsonyabb lesz az indokoltnál, akkor a telekommunikációs infrastruktúra a források korlátozottsága miatt nem fejlődhet elég gyorsan, s hosszú távon bizonytalanná válhat a szolgáltatás minősége. Ha viszont az ár magasabb lesz az indokoltnál, akkor a fogyasztók járnak rosszul. A hatósági árat a módosító javaslat elfogadása esetén 2001. július 1-jén vezetnék be.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!