2p

A múlt évi 0,7 százalék után idén már 5 százalékkal növekszik a pénzügyi szektor kommunikációs kiadása a Goodwill kommunikációs ügynökség felmérése szerint.

A társaság évek óta végez ilyen felmérést, a múlt év végén két tucatnyi pénzügyi céget - bankokat, biztosítókat, brókereket - kérdezett meg a kommunikációs kiadásaikról. A válaszok százalékban mutatják a megkérdezett cégek ilyen kiadásainak a változását. Miután a forintban meghatározott ilyen költségvetését mindenki titokban tartja, egy magát megnevezni nem akaró szakértő elmondta, hogy összességében mekkora összegről van szó.

A válasz szerint a biztosítók a díjbevételük fél százalékát fordítják kommunikációra, míg a bankoknál ez magasabb arányú. Összességében a díjbevételre, illetve a mérlegfőösszegre vetített 1-2 százalék lehet ez a kiadás. A biztosítók éves díjbevétele 900 milliárdra, míg a bankok mérlegfőösszege 30 ezer milliárd forintra tehető. Ennek az 1-2 százaléka is százmilliárdos nagyságrendű.

A kommunikációs kiadások belső szerkezete attól függ, hogy a lakosságot, vagy pedig az üzleti szektort célozzák meg a pénzügyi szolgáltatók. A bankoknál, biztosítóknál, ahol sok a lakossági ügyfél, a kommunikációs kiadás fele reklám, míg az ötöde megy PR-re. Ezzel szemben az üzleti kommunikációnál már csak 35 százalék a reklám, viszont 31 százalék a PR kiadás.

A felmérés másik eredménye: a nyomtatott sajtó jelentősége csökken, míg az on-line kommunikációé növekszik. A válaszadó cégek szerint idén 60 százalékkal nő az on-line csatornák és közel 40 százalékkal a közösségi oldalak jelentősége a tavalyihoz képest. Ugyanakkor a tévék, rádiók fontossága alig 20 százalékkal emelkedik, míg a nyomtatott sajtóé 10 százalékkal csökken.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!