3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A megfelelő honlappal rendelkező cégek úgy vélik, hogy bevételeikben az egyértelműen az internethez köthető értékesítés aránya az idén a kétszeresére emelkedhet -- áll az IDC legfrissebb felmérésében.

A világhálón megfelelően kiépített honlapokkal jelen lévő vállalatok úgy vélik, hogy a kifejezetten az internetes jelenlét hatására keletkező bevétel aránya az összértékesítésen belül a tavalyi 4,7 százalékról 2001-ben már 9,5 százalékra emelkedhet. Az IDC felmérése kiemeli, hogy a várakozások még nagyobbak akkor, ha a webes megjelenést csak egy éven belül tervező vállalkozások véleményét is beleszámítják a végeredménybe.

Az internetes csatornákat már működtető cégeket vizsgálva kiderül, hogy 2000-ben négy ország volt, melynek vállalatai 8 százaléknál nagyobb mértékben tekintették jövedelemforrásnak a világhálót. Az internetes értékesítés éllovasainak ezek szerint a múlt év adatai alapján az Egyesült Államok, Dél-Korea, Japán és Mexikó számítanak. A 8 százalékos határt átlépő elitklubhoz az adatok szerint az idén várhatóan csatlakozik Argentína, Ausztrália, Hollandia, Norvégia és Dél-Afrika is.

Az IDC eWorld elnevezésű felmérése a világ 27 országának közel 15 ezer olyan weboldalának megkérdezésén alapul, melyek rendelkeznek saját informatikai háttérrel. A cégeknek azt a kérdést tették fel, hogy megítélésük szerint bevételeik hány százaléka keletkezik annak köszönhetően, hogy internetes megjelenésük is van. Az adatgyűjtéskor nem ragaszkodtak ahhoz, hogy a bevételforrás valamilyen formában mindenképpen kapcsolódjon a világhálóhoz, így az értékekben valószínűleg előfordulnak teljesen hagyományos off-line üzletek is.

Az IDC értékelése szerint nincs egyértelmű recept a magas arányok eléréséhez, de szembetűnő, hogy az éllovas országokban az elektronikus piactereket az átlagosnál nagyobb arányban veszik igénybe. Az összes megkérdezettet alapul véve a cégek 26,2 százaléka tervezi azt, hogy ezen az értékesítési csatornán is bevételhez fog jutni. Hasonlóan fontosnak tűnik a megfelelő infrastrukturális háttér kialakítása és használata.

A megkérdezett vállalatok 56 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az általa használt személyi számítógépeknek több mint 75 százaléka kapcsolódik a világhálóhoz. Az argentin vállalatok internetes bevétel duplázási előrejelzése a piackutató szerint rendkívül optimista, hiszen a megkérdezett cégeknek csak 20,5 százalékánál van 75 százalék felett a PC-kre jutó internetkapcsolat. Bár a weboldalak idegen nyelvekre fordítása a szakemberek szerint növeli a bevételt, ez egyelőre nem tűnik a megkérdezett cégeknél központi kérdésnek. A legnemzetközibb megközelítés mindamellett a dél-koreai, az argentin és a mexikói cégekre jellemző.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!