"Mivel nem szenvedek pénzhiányban, így értelmetlen lenne tőzsdére vinni a vállalatot. Valamilyen módon még is gondolnom kell az utódomra, és meg kell nyugtatnom a piacokat" - idézi Armani indoklását az APA hírügynökség.
Az olasz divatszakember egyúttal közölte a cég jövőjéért aggódókkal, illetve a jelenlegi menedzserekkel, hogy az eladás csak a szükséges garanciák biztosításával történhet meg. Az egyik feltétel például, hogy nem lehet változtatni a vezetői struktúrán.
Armani egyúttal kijelentette: ez a szakma se nem show, se nem isteni ajándék, és a valóságot figyelembe véve próbálja irányítani az üzletet. "Ragaszkodom a realitáshoz, és nem hagyom, hogy a trendek túlzott mértékben befolyásoljanak" - tette hozzá.
A cég legfrissebb eredményei mindenesetre nem fogják elriasztani az érdeklődőket: 2004 első félévében a vállalat forgalma - egy évvel azelőtthöz képest - 5 százalékkal 644 millió euróra nőtt, az operatív nyereség pedig 23 százalékkal 89 millió euróra emelkedett. Különösen sikeres volt Armani a hongkongi és a kínai piacon, ahol 47 százalékkal ugrott meg a forgalom, de Európában is 6 százalékos pluszt könyvelhetett el a cég.
A világszerte 13 üzemmel rendelkező, 4600 embert foglalkoztató Armani azon kevés divatdiktátor egyike, akit még nem érintett meg a luxusipar krízisének a szele.
(Menedzsment Fórum)
A sikerek ellenére adná el cégét Olaszország divatkirálya
Giorgio Armani olasz divatdiktátor kedden egy milánói videointerjúban bejelentette, hogy egy nagy vállalatcsoportnak kívánja eladni cégét.