A mai közönség ki van éhezve a munkájukat szenvedélyesen szerető, azért élni-halni képes emberekre - az üzleti kommunikáció sikerének kulcsa ezért nem az, mit mondunk, hanem az, hogyan. Tegye az előadását emlékezetessé szenvedélyességével - ajánlja Carmine Gallo, aki személyi trénerként cégvezetők prezentációs képességének fejlesztésével foglalkozik.
Az emberek manapság leginkább azt várják a nyilvánosság elé lépő előadóktól, hogy beszéljenek röviden, világosan, és emellett legyenek szenvedélyesek, inspirálják közönségüket, egyenesen bűvöljék el őket. A mérce meglehetősen magas, figyelembe véve, hogy a híradók és háttérműsorok révén a nappaliknak szinte mindennapos vendégei olyan kiváló szónokok, mint például Tony Blair brit miniszterelnök.
A jó előadók titka, hogy nem egyszerűen csak beszélnek, hanem felrázzák közönségüket, motiválják, lelkesítik, energiával töltik fel őket, amelynek forrása a témájukhoz való szenvedélyes hozzáállás. Ha a hallgatóság úgy érzi, az előadó a szívéből beszél, a beszéd sokkal nagyobb hatást gyakorol rá, mivel az érzelmek nyilvánosság elé tárása nem mindennapi élmény, erre csak a legjobb szónokok képesek.
Menedzsment Fórum
A szónokok legnagyobb erénye a szenvedély
Mi különbözteti meg a sikeres kommunikátort a sikertelentől? Nem az általa közvetített üzenet, hanem a beszéde témájához való hozzáállás, írja az MSNBC.