A gyerekek kiváló célcsoportot jelentenek a reklámozók szempontjából, hiszen kevésbé tudnak ellenállni a befolyásolásnak. A cégek ezért különböző marketingfogásokkal igyekeznek behálózni őket és ezáltal szüleiket, áll a Népszabadság elemzésében.
A vállalatok csokoládé-ajándék bögre, csipsz matricasorozat, csokitojásba rejtett apró meglepetés segítségével próbálják felhívni a legapróbb vásárlók figyelmét saját termékükre. Ugyanezt a célt szolgálják a gyermekműsorok szünetében vetített reklámfilmek és a gyűjthető apró meglepetések.
A gyártó a szülőt gyerekén keresztül veszi rá olyan termékek megvásárlására, amelyeket önszántából nem venne meg, és már idejekorán próbál benne márkahűséget kialakítani. Az igyekezet nem véletlen: az utóbbi időben a fiatalok több olyan termékkategóriában (sportruházat, mobiltelefon, CD-lemez, videokazetta) lépnek fel fogyasztóként, amelyekben korábban nem voltak jelen, állítják a Népszabadság által megkérdezett szakértők.
A gyerekek remek célcsoportot jelentenek, hiszen fogékonyabbak a hirdetésekre, kevésbé tudnak ellenállni a befolyásolásnak, ráadásul általuk könnyebb meggyőzni a szülőket is. A reklámnak gátat szab a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény: tilos a gyerekek fizikai, szellemi, erkölcsi fejlődését károsító hirdetések közzététele, emellett nem lehet a kiskorúak tapasztalatlanságát, hiszékenységét kihasználva közvetlenül felszólítani a vásárlásra. Az igazi visszatartó erő azonban a szülő, mint fogyasztó haragja lehet.
A képet árnyalja, hogy a gyermekek fogyasztási szokásait, márkaválasztását elsősorban a szülők, a családtagok, a barátok magatartása befolyásolja, a reklámok csak a negyedik-ötödik helyen állnak a sorban, írja elemzésében a Népszabadság.
A szülők zsebére játszanak rá a gyerekreklámok
A gyerekek kiváló célcsoportot jelentenek a reklámozóknak, hiszen kevésbé tudnak ellenállni a befolyásolásnak. A cégek marketingfogásokkal igyekeznek behálózni őket, áll a Népszabadság elemzésében.