2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A gyerekek kiváló célcsoportot jelentenek a reklámozóknak, hiszen kevésbé tudnak ellenállni a befolyásolásnak. A cégek marketingfogásokkal igyekeznek behálózni őket, áll a Népszabadság elemzésében.

A gyerekek kiváló célcsoportot jelentenek a reklámozók szempontjából, hiszen kevésbé tudnak ellenállni a befolyásolásnak. A cégek ezért különböző marketingfogásokkal igyekeznek behálózni őket és ezáltal szüleiket, áll a Népszabadság elemzésében.

A vállalatok csokoládé-ajándék bögre, csipsz matricasorozat, csokitojásba rejtett apró meglepetés segítségével próbálják felhívni a legapróbb vásárlók figyelmét saját termékükre. Ugyanezt a célt szolgálják a gyermekműsorok szünetében vetített reklámfilmek és a gyűjthető apró meglepetések.

A gyártó a szülőt gyerekén keresztül veszi rá olyan termékek megvásárlására, amelyeket önszántából nem venne meg, és már idejekorán próbál benne márkahűséget kialakítani. Az igyekezet nem véletlen: az utóbbi időben a fiatalok több olyan termékkategóriában (sportruházat, mobiltelefon, CD-lemez, videokazetta) lépnek fel fogyasztóként, amelyekben korábban nem voltak jelen, állítják a Népszabadság által megkérdezett szakértők.

A gyerekek remek célcsoportot jelentenek, hiszen fogékonyabbak a hirdetésekre, kevésbé tudnak ellenállni a befolyásolásnak, ráadásul általuk könnyebb meggyőzni a szülőket is. A reklámnak gátat szab a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény: tilos a gyerekek fizikai, szellemi, erkölcsi fejlődését károsító hirdetések közzététele, emellett nem lehet a kiskorúak tapasztalatlanságát, hiszékenységét kihasználva közvetlenül felszólítani a vásárlásra. Az igazi visszatartó erő azonban a szülő, mint fogyasztó haragja lehet.

A képet árnyalja, hogy a gyermekek fogyasztási szokásait, márkaválasztását elsősorban a szülők, a családtagok, a barátok magatartása befolyásolja, a reklámok csak a negyedik-ötödik helyen állnak a sorban, írja elemzésében a Népszabadság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!