3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Xiaomi Technology az Apple sikersztoriját valósította meg Kínában. A koppintás meglepő méreteket ölt, hiszen az egykori vezér, Steve Jobs karakterét is lemásolják.

Három évvel a cég alapítása után a Xiaomi Technology értéke közel 4 milliárd dollárra tehető, a termékek kedvelői az Apple-höz hasonló méreteket öltő rajongást mutatnak, hiszen egy új termék bemutatásakor már ezrek tolonganak az üzleteknél.

A márka alapítója Lei Jun úgy öltözik, mint a néhai Steve Jobs, vagyis egy egyszerű farmer és egy fekete póló a leggyakoribb viselete. A Reuters hírügynökségnek adott interjújában úgy nyilatkozott, hogy a kínai médiának ő a kínai Seve Jobs. "Én ezt bóknak veszem, de egy ilyen jellegű összehasonlítás hatalmas nyomással is jár" - tette hozzá, azt ugyanakkor megjegyezte, hogy a Xiaomi teljesen más alapokon nyugszik, mint az Apple, hiszen előbbi az interneten alapszik.

Más, mint a többi

A Xiaomi már 300 ezer darabot adott el az októberben debütáló legújabb készülékéből (az első öt percben 50 ezer készüléket adtak el), melynek vannak a Samsung Galaxy S3-re és az Apple iPhone5-re is emlékeztető elemei. Az ára 370 dollár mellesleg, vagyis átszámítva 81 ezer forint - lényegében a fele az Apple termékének. Ami a legnagyobb különbséget jelenti más gyártók készülékeihez képest, hogy míg például a ZTE, a Huawei, vagy a Lenovo leszerződött egyes távközlési cégekkel a nagyobb eladások érdekében, a Xiaomi a legtöbb telefonját kis tételekben online értékesítette.

Xiaomi Technology és Lei Jun

A cég 2010 áprilisában indult, és csak 2011 októberében kezdte értékesíteni az első okostelefonokat, melyekből idén már eladhatják a 7 milliomodik darabot is, amivel bőven túlszárnyalják az idei évre előirányzott 2 milliós számot. "Csak egy éve áruljuk a termékünket és már elértünk a 2 milliárd dolláros értékesítési bevételt, ami igazán lenyűgöző teljesítmény" - nyilatkozta Lei Jun. A piaci elemzők számítása szerint a Xiaomi 10 százalékos nettó árréssel dolgozik, ami arra utal, hogy a cég nettó profitja 200 millió dollár lehet idén.

Lei szerint a Xiaomi nem olyan cég, amelyik a minél nagyobb eladási számokat kergetné. Céluk a vevők elégedettsége. A céghez közel állók véleménye szerint Kína megérett arra, hogy legyen egy saját Apple, HTC, vagy Samsung márkája. Az ország ugyanis kellően nagy ahhoz, hogy elegendő mobilinternetező és mobil használó legyen.

A márkának azonban már megvannak az ellendrukkerei is, akik úgy vélik, a Xiaomi nem lehet "happy end"-del végző tündérmese. Bár a készülékek ára rendkívül vonzó, azok kialakítása, megjelenése némi kritikára adhat okot, ami a mai világban különösen fontos a vevők számára már.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!