Három évvel a cég alapítása után a Xiaomi Technology értéke közel 4 milliárd dollárra tehető, a termékek kedvelői az Apple-höz hasonló méreteket öltő rajongást mutatnak, hiszen egy új termék bemutatásakor már ezrek tolonganak az üzleteknél.
A márka alapítója Lei Jun úgy öltözik, mint a néhai Steve Jobs, vagyis egy egyszerű farmer és egy fekete póló a leggyakoribb viselete. A Reuters hírügynökségnek adott interjújában úgy nyilatkozott, hogy a kínai médiának ő a kínai Seve Jobs. "Én ezt bóknak veszem, de egy ilyen jellegű összehasonlítás hatalmas nyomással is jár" - tette hozzá, azt ugyanakkor megjegyezte, hogy a Xiaomi teljesen más alapokon nyugszik, mint az Apple, hiszen előbbi az interneten alapszik.
Más, mint a többi
A Xiaomi már 300 ezer darabot adott el az októberben debütáló legújabb készülékéből (az első öt percben 50 ezer készüléket adtak el), melynek vannak a Samsung Galaxy S3-re és az Apple iPhone5-re is emlékeztető elemei. Az ára 370 dollár mellesleg, vagyis átszámítva 81 ezer forint - lényegében a fele az Apple termékének. Ami a legnagyobb különbséget jelenti más gyártók készülékeihez képest, hogy míg például a ZTE, a Huawei, vagy a Lenovo leszerződött egyes távközlési cégekkel a nagyobb eladások érdekében, a Xiaomi a legtöbb telefonját kis tételekben online értékesítette.
A cég 2010 áprilisában indult, és csak 2011 októberében kezdte értékesíteni az első okostelefonokat, melyekből idén már eladhatják a 7 milliomodik darabot is, amivel bőven túlszárnyalják az idei évre előirányzott 2 milliós számot. "Csak egy éve áruljuk a termékünket és már elértünk a 2 milliárd dolláros értékesítési bevételt, ami igazán lenyűgöző teljesítmény" - nyilatkozta Lei Jun. A piaci elemzők számítása szerint a Xiaomi 10 százalékos nettó árréssel dolgozik, ami arra utal, hogy a cég nettó profitja 200 millió dollár lehet idén.
Lei szerint a Xiaomi nem olyan cég, amelyik a minél nagyobb eladási számokat kergetné. Céluk a vevők elégedettsége. A céghez közel állók véleménye szerint Kína megérett arra, hogy legyen egy saját Apple, HTC, vagy Samsung márkája. Az ország ugyanis kellően nagy ahhoz, hogy elegendő mobilinternetező és mobil használó legyen.
A márkának azonban már megvannak az ellendrukkerei is, akik úgy vélik, a Xiaomi nem lehet "happy end"-del végző tündérmese. Bár a készülékek ára rendkívül vonzó, azok kialakítása, megjelenése némi kritikára adhat okot, ami a mai világban különösen fontos a vevők számára már.
mfor.hu